- 121. Uczeń przeszkadza w lekcji...
- (Metody i narzędzia)
- Często uczniowie próbują przesuwać granice wyznaczone regulaminami i zwyczajami szkolnymi – po prostu przeszkadzają w prowadzeniu lekcji. W stosunku do poważnych wykroczeń konsekwencje nie podlegają negocjacjom, ...
- Utworzone: 06-03-2023
- 122. "Komu uwierzyć?!" i inne dialogi szkoln
- (Dyskusje)
- ... i emocji, nakręconych tak łatwą dzisiaj łącznością w internecie. Żyjemy w czasach, kiedy ocenianie wszystkich i wszystkiego stało się monetą obiegową. Przyznając bezkrytycznie ten przywilej dzieciom hodujemy ...
- Utworzone: 01-03-2023
- 123. Odczarowanie oceniania
- (Metody i narzędzia)
- ... jest właśnie ocenianie. Co i jak będzie oceniane zależy tylko od nauczyciela. Jest on jedyną osobą, która może przeprowadzać proces oceniania. Czy można to zmienić, czy można odczarować ocenianie? Odczarowywanie ...
- Utworzone: 27-02-2023
- 124. Rozwojowa informacja zwrotna dla ucznia
- (Metody i narzędzia)
- ... i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. Inspiracja ...
- Utworzone: 20-02-2023
- 125. Samoocena uczniowska – na jakiej podstawie?
- (Opinie)
- ... ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. Wykorzystano częściowo artykuł ...
- Utworzone: 13-02-2023
- 126. Czy dana praktyka nauczania jest zawsze dobra?
- (Nauczyciele)
- ... ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. Inspiracja artykułem Michelle ...
- Utworzone: 09-02-2023
- 127. Po co nam ocena (z) zachowania w szkołach?
- (Dyskusje)
- Ktoś kiedyś wpadł na pomysł, żeby istniejącą wciąż w systemie oświaty ocenę z zachowania (nieco zgamifikować i) zamienić w punktozę. Czyli taką niby-grę w dobre szkolne zachowanie. Uczeń otrzymuje za dobre ...
- Utworzone: 06-02-2023
- 128. Sprawdzian jako narzędzie w nauczaniu
- (Metody i narzędzia)
- Uważam, że sprawdzianom i ich ocenieniu nie poświęca się w szkole należytej uwagi. Niby ocenianie, owszem, jest ważne, ale raczej jako pokazanie uczniom, czego nie wiedzą, a co powinni. Przeprowadzanie ...
- Utworzone: 05-02-2023
- 129. Praca z tekstem
- (Metody i narzędzia)
- ... książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. Inspiracja ...
- Utworzone: 30-01-2023
- 130. Samodzielność i odpowiedzialność ucznia
- (Rady i inspiracje)
- ... Aby refleksja „działała” na rzecz samodzielności musi być refleksją ucznia, a nie np. nauczyciela. Trzeb pamiętać, aby nie była oceniana, gdyż ocenianie ją zabija. 5. Uczniowie samodzielnie stawiają ...
- Utworzone: 23-01-2023
- 131. Co jest ważne przy wyborze szkoły ponadpodstawowej?
- (Szkoły)
- ... dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. ...
- Utworzone: 16-01-2023
- 132. Co możemy robić dla rozwoju nastolatka?
- (Badania)
- ... swoje życie. Prawdą jest, że im więcej ćwiczą i im więcej wysiłku wkładają w samokontrolę i regulację swoich emocji, tym bardziej panują nad swoim życiem. Dlatego docenianie i udzielane wsparcie przynoszą ...
- Utworzone: 09-01-2023
- 133. Jak budować relacje rodzin ze szkołą?
- (Szkoły)
- ... nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. Zaczerpnięte ...
- Utworzone: 02-01-2023
- 134. ABC informacji zwrotnej
- (Metody i narzędzia)
- ... matematyki i dyrektorką szkoły, ekspertką merytoryczna w programie Szkoła Ucząca Się (SUS), prowadzonym przez CEO i PAFW. Autorka książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące ...
- Utworzone: 26-12-2022
- 135. Czas dziadów. Mapa myśli o nauczycielach (cz. 2)
- (Opinie)
- ... źródeł inspiracji i tylu możliwości dokształcania się. Tacy nauczyciele upowszechniają, na przykład, ocenianie kształtujące, bardziej radykalne pomysły na naukę bez ocen, zastosowanie w nauczaniu nowinek ...
- Utworzone: 25-12-2022
- 136. Punkty mnie nie definiują, tak jak stopnie nie definiują ucznia
- (Opinie)
- Stopnie nie definiują ucznia i studenta, punkty nie definiują nauczyciela akademickiego. Nie w każdym wyścigu warto brać udział. Czasem warto być nonkonformistą. Owszem, udział w różnych zawodach, w różnych ...
- Utworzone: 22-12-2022
- 137. „Godny błąd” w pracach uczniów
- (Nauczyciele)
- ... matematyki i dyrektorką szkoły, ekspertką merytoryczna w programie Szkoła Ucząca Się (SUS), prowadzonym przez CEO i PAFW. Autorka książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące ...
- Utworzone: 19-12-2022
- 138. Jak lepiej wyjaśniać, aby ludzie zrozumieli?
- (Rady i inspiracje)
- ... CEO i PAFW. Autorka książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Inspiracja artykułem Logana Hailey z Science ...
- Utworzone: 13-12-2022
- 139. Uczniowie w SOKowirówce
- (Metody i narzędzia)
- SOKowirówka, do której zapraszam uczniów to wejście na wyższe obroty edukacyjne. A z SOKiem, czyli sprawnościami oceniania kształtującego, pracować można na wiele sposobów. Nie będę pisać o wszystkich ...
- Utworzone: 07-12-2022
- 140. Ćwiczyć wdzięczność w szkole
- (Rady i inspiracje)
- Według Character Lab[1] wdzięczność to po prostu „docenianie tego, co otrzymałeś”. Istnieje wiele sposobów na wplecenie wdzięczności w codzienną praktykę szkolną. Badania[2] pokazują, że młodzież, która ...
- Utworzone: 05-12-2022
Ostatnie komentarze