Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...
  • Written by Anna
    Przecież w badaniach PISA nie odstajemy bardzo od Estonii. Mamy niezłe wyniki. Czy naprawdę musimy c...
  • Written by Ppp
    Pełna zgoda. Problem w tym, że wielu podchodzi do sprawy tak: jak jest dobrze, to tak ma być i nie m...

Pedagog XXI wieku

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nauczyciele w Polsce mają spore możliwości rozwoju. Otrzymują dziesiątki propozycji udziału w szkoleniach podnoszących zawodowe kwalifikacje. Ale nawet największa ilość szkoleń nie pomoże, jeśli nauczyciele nie uświadomią sobie społecznych konsekwencji postępu technologicznego i nie zaczną pracować nad zmianą swojego podejścia do edukacji cyfrowej młodzieży.PHOTO: SXC.HU

Trudno jest zrobić dobre szkolenie na temat nowoczesnej pedagogiki. Problem nie leży przecież w zaprezentowaniu możliwości, jakie stwarzają nowe technologie w nauczaniu. To można pokazać bez większych trudności. Większy problem stwarzają:

a) sam system oświaty, który nie wspiera jeszcze (systemowo i wszechstronnie) nowoczesnej edukacji na różnych etapach kształcenia i na wszystkich przedmiotach;

b) zastosowanie nabytej wiedzy – bo po pierwsze nauczyciel staje przed grupą uczniów, którzy mogą mieć równie dużą wiedzę technologiczną (lub większą), po drugie – przeładowany program nauczania nie sprzyja stosowaniu innowacji i eksperymentowaniu z różnymi urządzeniami multimedialnymi.

Wydaje się, że w Polsce brakuje również szerokiej wymiany doświadczeń z nauczycielami z zagranicy, zwłaszcza z krajów najbardziej rozwiniętych technologicznie. Można byłoby wiele cennych informacji i porad zebrać od praktyków, którzy pracują z nowoczesnymi narzędziami multimedialnymi już kilka lat. Mało jest niestety takich projektów, które pozwalałyby polskim nauczycielom uczyć się od swoich kolegów z zagranicy. Wydaje się, że przy takiej ilości funduszy europejskich, jakie są do dyspozycji ministerstwa i podległych mu instytucji, takich projektów międzynarodowych możnaby robić o wiele więcej. Z pożytkiem dla naszych polskich pedagogów XXI wieku.

W Edunews.pl staramy się prezentować wartościowe materiały pochodzące od zagranicznych instytucji edukacyjnych i edukatorów. Wierzymy, że w ten sposób przyczyniamy się do pogłębiania świadomości pedagogów na temat osiągnięć współczesnej pedagogiki. Poniższy film/prezentacja przygotowana została w oparciu o materiały nowozelandzkiego nauczyciela Andrew Churches’a, który naucza w Kristin School, Albany Auckland. Jest on praktykującym nauczycielem i entuzjastą wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnej w zajęciach. Prowadzi swój blog Educational Origami.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)