Ask an American czyli przepytujemy Amerykanów

fot. Łukasz Rumiński

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

„Ask an American” to projekt z języka angielskiego, a jego idea jest prosta – założyć kanał YouTube, stworzyć mini studio TV i publikować na kanale raz w tygodniu odcinek, w którym przepytujemy Amerykanów z różnych rzeczy, ucząc się przy tym angielskiego.

Początek początków

Najpierw otrzymaliśmy grant z Programu English Teaching Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Mieliśmy do wydania 10 tyś złotych i całość przeznaczyliśmy na sprzęt do studia: lustrzankę, mikrofony, soft boxy, statywy, program do edycji, green screen oraz drona. W realizacji projektu miała nam pomóc dwójka zaprzyjaźnionych Amerykanów – początkowo, bo kanał się rozwija i na nasze zaproszenia zaczyna odpowiadać coraz więcej ciekawych osób.

Rola uczniów

Każdy uczeń odpowiedzialny jest za przygotowanie scenariusza do własnego odcinka, opracowanie tematu i tytułu. Pytania mogą być czysto ciekawskie jak np. "Dlaczego Amerykanie mają tak białe zęby?" albo "Czy wchodząc do czyjegoś domu w USA należy ściągać obuwie?". Ma być zabawnie i ciekawie!

Goście w studio

Ulubioną YouTuberką moich uczniów jest Kasia Mecinski z kanału Fifty na Pół, Amerykanka polskiego pochodzenia, która obecnie mieszka w Japonii – wiele pomysłów na tematy odcinków zaczerpują właśnie od niej. Kiedy napisałem do Kasi z informacją o naszym projekcie i zapytałem czy może zostać naszym patronem, Kasia odpisała: Jestem akurat w Polsce, chętnie do was zawitam. I w taki sposób dzieciaki nakręciły z nią trzy odcinki. Wyobraźcie sobie jaką frajdę miały – móc przeprowadzić wywiad z osobą, którą się podziwia. Na razie opublikowaliśmy jeden odcinek:

Poza studiem

Nagrywać będziemy także w różnych lokacjach – pokażemy np. piękno pobliskiej Iławy, wybieramy się także do Ambasady USA w Warszawie. Wstępnie ustalone mamy też spotkanie z innym Amerykańskim YouTuberem, Kult America. Od siebie dodam jeszcze tylko, że jako nauczyciel zrealizowałem z uczniami już wiele projektów, które odnosiły mniejsze lub większe sukcesy ale żaden, dosłownie żaden nie dawał mi tyle frajdy co właśnie ten. My się po prostu bawimy robiąc to, co robimy.

Zachęcamy do subskrypcji - nasz kanał: youtube.com/askanamerican.

 

Notka o autorze: Łukasz Rumiński jest nauczycielem języka angielskiego w Zespole Szkół w Jamielniku w woj. warmińsko-mazurskim (obecnie na urlopie). Niniejszy wpis ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

 

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Lech Mankiewicz
    Artykuł doskonale ilustruje chorobę praktyczności, na jaką zapadło nauczanie matematyki. Siła matema...
  • Written by Administrator
    A uczy Pan matematyki w klasach 4-8 SP? Skąd założenie, że to dręczenie?
  • Written by Ppp
    Zależy, jaki poziom - powyżej trzeciej klasy podstawówki to raczej trudne do udowodnienia. Trygonome...
  • Written by Monika Mikołajczuk
    Dziękuję za spostrzeżenia!
  • Written by Ppp
    Nie zawsze da się wyprodukować spójną wizję jakiegoś komplikowanego systemu (np. edukacji, ale nie t...
  • Written by Robert Raczyński
    Znowu tekst, którego zasadności niemal nie sposób kwestionować. Jednak problemów zasadniczych przy z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie