„Styl uczenia się jest sposobem, w jaki człowiek się koncentruje, przyswaja, przetwarza i zapamiętuje nowe i trudne informacje. Dzieci potrafią nauczyć się właściwie wszystkiego, jeśli tylko pozwoli im się wykorzystać ich mocne strony.” – twierdzi Barbara Prashing z nowozelandzkiej Creative Learning Company, ekspert w dziedzinie technik uczenia się.
» | dominacja półkuli mózgowej, czyli sposób, w jaki nasz mózg przetwarza informacje (sekwencyjnie lub symultanicznie); |
» |
zmysły, za pomocą których najlepiej odbieramy nowe informacje (wzrok, słuch, dotyk, ruch); |
» |
potrzeby fizyczne (ruch, jedzenie, pora dnia), które poprawiają nasz poziom koncentracji; |
» |
otoczenie (temperatura w pomieszczeniu, oświetlenie – pełne czy
stonowane , tradycyjnie czy niekonwencjonalnie, „na luzie” urządzone
miejsce do nauki, dźwięk w tle czy kompletna cisza), które czyni nas
podatnymi na naukę; |
» |
kontekst społeczny (uczenie się samemu, z kolegą/ koleżanką, w gronie
rówieśników, w zespole albo z kimś dorosłym), w którym pracujemy lepiej; |
» |
nasze nastawienie do nauki (motywacja, wytrwałość, odpowiedzialność, potrzeba ukierunkowania , potrzeba różnorodności). |
Może trzeba właśnie pozwolić im uczyć się tak, jak lubią?
Analiza stylu uczenia się opracowana przez Barbarę Prashing na podstawie badań Kena i Rity Dunn została uznana przez autorów światowego bestselleru „Rewolucja w uczeniu” za jedną z najbardziej wyczerpujących na świecie. Jest już dostępna w polskiej wersji językowej za pośrednictwem firmy Edu & You.
Ostatnie komentarze