Na łamach THE Journal Michael Horn i Heather Staker podzielili się swoimi uwagami dotyczącymi wykorzystania mobilnych urządzeń w procesie uczenia się. Zwrócili uwagę, że w pierwszym momencie w szkołach dostrzega się raczej negatywny wpływ mobilnych technologii (np. smartfonów) na naukę wynikający z ich potencjału rozpraszania uwagi uczniów. Dopóki nie staną się one jednym z elementów strategicznych systemu kształcenia, dominować będzie ich funkcja komunikacyjno-rozrywkowa.(C) Apple.com

W zrealizowanym w Stanach Zjednoczonych w styczniu br. badaniu Poll Position prawie połowa dorosłych respondentów uznało, że tablety, smartfony, e-readery i inne urządzenia mobilne pozytywnie wpływają na proces kształcenia. Przeciwnego zdania był co trzeci respondent.(C) Bloomua - fotolia.com

Zainteresowanie mobilnym kształceniem nasiliło się wraz z rozwojem narzędzi, które umożliwiają korzystanie z nieograniczonych zasobów edukacyjnych w Internecie – odtwarzaczy mp3, iPodów, zaawansowanych telefonów komórkowych, tabletów, a nawet konsol do gier. Korzystając z tych narzędzi ich posiadacze mogą - dosłownie – uczyć się w ruchu: bez względu na miejsce i czas.PHOTO: SXC.HU

Świadome korzystanie z dobrodziejstw, jakie oferuje nam komputer, Internet czy nasza komórka daje każdemu szansę na odnalezienie własnej, skutecznej i satysfakcjonującej ścieżki edukacyjnej. Laureaci konkursu “Moj@ edukacja” pokazali dobre praktyki w tym zakresie, zwłaszcza w odniesieniu do nauki języków obcych.learning016

Mobilna edukacja będzie w perspektywie pięciu lat codziennością. Przede wszystkim dzięki większej popularności smartfonów, jako podstawowego narzędzia komunikacji używanego przez młodzież szkolną i studentów, a ponadto ze względu na dynamiczny rozwój rynku aplikacji na urządzenia mobilne, które w coraz większym stopniu będą również dotyczyć obszaru edukacji.PHOTO: SXC.HU

Nauka z iPadem, za pomocą bloga i portali społecznościowych, wykorzystanie programów komputerowych do tworzenia własnych zasobów wiedzy - to tylko niektóre przykłady narzędzi edukacyjnych, jakie zaprezentowali uczniowie w ramach projektu Moj@ edukacja. Czy z iPadem można uczyć się WFu? W jaki sposób programy komputerowe przyspieszają naukę?ISTOCKPHOTO.COM

Wierzymy w świat, w którym studenci nie są ograniczeni w nauce salą wykładową; w którym informacja jest dostępna w coraz to nowszym kontekście i sytuacji; w którym uczenie się staje się w pełni procesem mobilnym, zmieniającym życie studentów. Oto fragment strategii edukacyjnej Uniwersytetu Chrześcijańskiego Abilene – uczelni, która stawia na m-learning.PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie