Konsumpcja treści cyfrowych

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wszyscy jesteśmy konsumentami, powinniśmy zwracać uwagę na zmieniające się prawa i obowiązki sprzedawców i kupujących. W tym roku Europejski Dzień Konsumenta jest obchodzony w Unii Europejskiej 16 marca. Podczas wydarzeń organizowanych w krajach członkowskich dyskusja będzie się toczyć wokół nowych trendów w konsumpcji, w tym szczególnie rosnącej liczbie transakcji w internecie i kupowaniu treści cyfrowych. Portal edukacyjny ConsumerClassroom.eu zaprasza w związku z tym młodzież szkolną do udziału w ciekawym konkursie.

Co roku portal Consumer Classroom zaprasza młodzież ze szkół ponadpodstawowych w krajach UE do udziału w ogólnoeuropejskim konkursie międzyszkolnym. W tym roku tematem konkursu jest konsumpcja treści cyfrowych.

Treści cyfrowe przenikają dziś wszelkie dziedziny życia. Uczniowie mają łatwy dostęp do bezpłatnych i płatnych produktów online, szczególnie muzyki, filmów, książek elektronicznych oraz gier. Problem bezpieczeństwa podczas użytkowania i kupowania treści cyfrowych obejmuje różnorodne zagadnienia, takie jak ochrona danych osobowych, skutki legalnego i nielegalnego korzystania z tych treści, podatność młodych konsumentów na zagrożenia w sieci.

Jeśli macie pomysł na ciekawy projekt i chcielibyście go zrealizować ze szkołą z innego kraju UE (warunek konieczny), ten konkurs może być dla was początkiem dobrej i twórczej współpracy. Termin nadsyłania projektów na konkurs upływa 24 kwietnia 2015 r.

Uczestnicy konkursu z Polski i klasa partnerska z innego kraju UE muszą określić, które aspekty treści cyfrowych będą badane. Wystarczy przesłać lekcję interaktywną, stronę internetową, film lub scenkę, które włączają również młodzież z klasy partnerskiej, a dotyczą tematu „młodzież korzystająca z treści cyfrowych”. To niepowtarzalna okazja do wykazania się kreatywnością.

Każde zgłoszenie musi zawierać:

  • listę uczestników projektu (nauczycieli i uczniów),
  • krótki opis projektu (w języku angielskim),
  • krótki opis współpracy prowadzonej w ramach projektu oraz stosowanych narzędzi (w języku angielskim),
  • interaktywny element ilustrujący kluczowe przesłanie projektu, np.: film(y), lekcję multimedialną,
  • krótkie podsumowanie działań promujących projekt (np. za pośrednictwem mediów społecznościowych, kontaktów z mediami lokalnymi lub działań promocyjnych w szkołach).

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w dniu 29 maja 2015 r.

Nagrodą główną w konkursie jest wycieczka do Brukseli dla zespołu projektowego, połączona ze zwiedzaniem i wizytą w głównych instytucjach Unii Europejskiej. Zwycięski projekt zostanie umieszczony na stronie internetowej Consumer Classroom.

Więcej informacji o konkursie na stronie ConsumerClassroom.eu (w języku polskim). Aby zgłosić pracę konkursową, nauczyciel powinien zarejestrować swoje konto w portalu.

***

Consumer Classroom to stworzony przez Komisję Europejską portal społecznościowy dla nauczycieli z całej UE, zawierający wysokiej jakości zasoby edukacyjne oraz interaktywne narzędzia, umożliwiające młodzieży w wieku 12-18 lat nabywanie praktycznych umiejętności konsumenckich potrzebnych w życiu. Strona jest finansowana ze środków UE i ma na celu stymulowanie rozwoju edukacji konsumenckiej w szkołach ponadpodstawowych oraz kształtowanie odpowiednich postaw konsumenckich młodzieży. 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie