Inspirujące filmy dla nauczycieli (1)

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Konferencja INSPIR@CJE 2013 – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą już za tydzień w Warszawie. W kanale filmowym Edunews.pl na YouTube pojawiły się pierwsze filmiki przygotowane przez prelegentów konferencji, w których zachęcają oni do podejmowania w szkołach różnych działań ożywiających, usprawniających i podnoszących jakość nauczania.INSPIRACJE 2013

To pierwsze z dłuższej serii filmów inspirujących do zmian. Zachęcamy wszystkich nauczycieli, którzy chcą podzielić się swoimi doświadczeniami i sukcesami do przygotowania 90-sekundowych filmów i przesłanie ich do redakcji Edunews.pl. Zostaną dołączone do naszej biblioteki filmów.

Marta Florkiewicz-Borkowska z Publicznego Gimnazjum w Pielgrzymowicach przekonuje, że szkoła nie musi być szara i nudna:

Dorota Janczak z warszawskiego Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów wprowadza w świat animacji poklatkowych:

Agnieszka Bilska z Zespółu Szkół Ogólnokształcących nr 10 w Gliwicach prezentuje, w jaki sposób jej szkoła otworzyła się na urządzenia i zasoby cyfrowe uczniów.

Anna Grzegory ze Szkoły Podstawowej nr 182 w Łodzi opowiada o tym, jak za pomocą gier i łamańców językowych udaje się jej rozwijać kompetencje językowe dzieci.

Dariusz Stachecki z Gimnazjum w Nowym Tomyślu opowiada o swoich edukacyjnych przygodach z iPadem.

Katarzyna Krywult ze Szkoły Podstawowej w Bestwinie prezentuje swoje doświadczenia zz pracy z blogiem na zajęciach:

Katarzyna Piaskowska z Liceum Plastycznego przy ZSP nr 2 w Kaliszu opowiada o tym, jak niesamowicie kreatywne mogą być zajęcia językowe w szkole ponadgimnazjalnej.

Agata Baj z Collegium Balticum zachęca do wykorzystania metody map myśli w uczeniu się.

Polska szkoła znajduje się na zakręcie. Pewne formy nauczania, stosowane od dziesięcioleci, przestają się sprawdzać w nauczaniu pokolenia cyfrowych uczniów. Z drugiej strony ujawniają się w szkołach eduzmieniacze, którzy eksperymentują z internetem, nowymi technologiami i uczniami, wprowadzają nowe metody pracy i – jak się okazuje – mają moc dokonywania jakościowej zmiany. Dużo zależy od dyrekcji szkoły, czy te zmiany zostaną zauważone, a sami eduzmieniacze odpowiednio wsparci, aby zmiana mogła dokonywać się krok po kroku oddolnie, bez narzucanych z góry rozwiązań. Mamy nadzieję, że tak, a podczas konferencji chcemy pokazać wiele dobrych praktyk rodzących się w polskich szkole i bohaterów zmian, dzięki którym coś drgnęło.

Konferencja INSPIR@CJE 2013 odbywa się w Warszawie w dniach 21-22 czerwca 2013 r. Organizatorami konferencji są Think Global i Edunews.pl. Partnerami konferencji są Pollda sp. z o.o., WCIES, Superbelfrzy RP oraz Edustore.eu. Patronem medialnym konferencji jest Głos Nauczycielski. Więcej informacji: www.edunews.pl/konferencja.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie