Warto zobaczyć
-
Transformacja przestrzeni szkoły powinna zaczynać się od zmiany w nastawieniu całej społeczności szkolnej i odpowiadać na potrzeby nauczycieli i uczniów związane z koncepcją pedagogiczną, jaka przyjęta została w szkole. Coraz więcej osób związanych z edukacją formalną zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że metody, jakie stosujemy w szkole oraz treści programowe muszą ulec zmianie, jeśli chcemy nadążyć za zmieniającym się światem. Musimy ponownie przeanalizować i wymyślić edukację – nauczanie i uczenie się – od nowa, na miarę XXI wieku. Dotyczy to także korzystania z przestrzeni, w których uczymy (się).
Transformacja przestrzeni szkoły powinna zaczynać się od zmiany w nastawieniu całej społeczności szkolnej i odpowiadać na potrzeby nauczycieli i uczniów związane z koncepcją pedagogiczną, jaka przyjęta została w szkole.
-
Nauczyciele muszą stale dbać o swój rozwój. Ale czy nauczyciele się uczą? Jak się uczą? Odpowiedzi próbuje udzielić doświadczony nauczyciel.
Czy nauczyciele się uczą? Pytanie jest podchwytliwe, a odpowiedź wcale nie oczywista. Zapraszamy na fenomenalne wystąpienie Jacka Ścibora, nauczyciela informatyki z Zespołu Szkół w Chrząstawie Wielkiej i założyciela społeczności Superbelfrzy RP - konferencja INSPIR@CJE 2015 (Warszawa, 2-3 lipca 2015).
-
Coraz lepsze telefony i tablety potrafią robić coraz lepszej jakości zdjęcia cyfrowe. Oczywiście wiele zależy od fotografującego, ale narzędzia mamy do dyspozycji coraz doskonalsze. Jak je wykorzystujemy? Jak je możemy wykorzystać w szkole i w edukacji? Co możemy zrobić ze zdjęciami, które zajmują pamięci naszych urządzeń i komputerów?
Wystąpienie Joanny Waszkowskiej z Zespołu Szkół Prywatnych "Twoja Przyszłość" w Sosnowcu i członkini społeczności Superbelfrzy RP, podczas konferencji INSPIRACJE 2015 - JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ? (Warszawa, 2-3 lipca 2015).
-
O tym, dlaczego metoda projektu jest tak ważna w edukacji szkolnej i jakie powinna nieść w sobie wartości, podczas konferencji INSPIR@CJE 2015 – JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ (Warszawa, 2-3 lipca 2015) mówił Witold Kołodziejczyk, ekspert edukacyjny prowadzący własny blog Edukacja Przyszłości dedykowany liderom edukacji przyszłości, członek grupy Superbelfrzy RP.
O tym, dlaczego metoda projektu jest tak ważna w edukacji szkolnej i jakie powinna nieść w sobie wartości, podczas konferencji INSPIR@CJE 2015 – JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ (Warszawa, 2-3 lipca 2015) mówił Witold Kołodziejczyk, ekspert prowadzący własny blog Edukacja Przyszłości, członek grupy Superbelfrzy RP.
-
Dzięki badaniom coraz więcej wiemy o rozwoju mózgu, ale z reguły nie wykorzystujemy dość dobrze tej wiedzy w szkole i w domach. Dbajmy o rozwój mózgu w szkole!
Wystąpienie dr Marka Kaczmarzyka podczas konferencji INSPIR@CJE 2015 - JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ? (2-3 lipca 2015 w Warszawie). Dzięki badaniom coraz więcej wiemy o rozwoju mózgu, ale z reguły nie wykorzystujemy dość dobrze tej wiedzy w szkole i w domach. Warto posłuchać o tym, jak rozwija się biologicznie mózg ludzki i jakie konsekwencje może mieć to dla nauki i procesu uspołecznienia dziecka i nastolatka.
***
Organizatorami INSPIR@CJI 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.
Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska.
Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.
Partner medialny: Głos Nauczycielski.
Więcej informacji o konferencji na stronie: http://www.edunews.pl/konferencja-inspiracje-2015.
Więcej

Myślenie wizualne sprawdza się doskonale w szkole, pozwala wykorzystać niespożyte pokłady dziecięcej kreatywności. Spróbujcie!
Myślenie wizualne powoli znajduje swoje miejsce w szkołach. Coraz częściej przekonują się do tej metody nauczyciele, a i uczniowie chętnie podchwytują tę metodę uczenia się. Bo naprawdę warto!

Góry Zachowania jest to sprawdzone narzędzie służące działaniom wychowawczym w szkole
Góry Zachowania to sposób na rozwijanie refleksji dzieci nad własnym zachowaniem w szkole.

Świetny pomysł dla szkół. Wolne piątki - czyli taki dzień w tygodniu, w którym to uczniowie decydują i planują, co będą robili.
Wolne piątki - czyli taki dzień w tygodniu, w którym to uczniowie decydują i planują, co będą robili. To dobry czas i przestrzeń dla twoich uczniów.

Polska szkoła ciągle jest w budowie - zastanówmy się jakie nas jeszcze czekają prace.
Czy można zobaczyć zmiany, które powinny nastąpić w polskiej szkole, poprzez odniesienie do 12 prac Herkulesa?

Internet dał nam nieograniczone możliwości korzystania i wymiany informacji - korzystajmy z tego mądrze!
Żyjemy (jeszcze) bardziej w świecie realnym, a częściowo w wirtualnym. Ale czy korzystamy z internetu mądrze?

Musimy nauczyć się wykorzystywać potencjał urządzeń mobilnych. Aaaaby się rozwijać!
Czy chcemy tego czy nie, smartfony i urządzenia mobilne stanowią już część naszego życia, i mogą być - jak to niektórzy mówią - "przedłużeniem naszego mózgu". Ale nie wszyscy wykorzystujemy w pełni potencjał tych urządzeń, aby się rozwijać. Tego wszyscy musimy się ciągle uczyć.

Zmiana edukacyjna w szkole jest pewną przygodą. Wymaga planowania i cierpliwości.
Szkoła publiczna jako instytucja kształcenia powszechnego wymaga przebudowy. Jaki jest przepis na zmianę w szkole? O czym warto pamiętać? Od czego należy zacząć?

Jak żyć w cyfrowym świecie i jak z niego mądrze korzystać? Szkoła nie może udawać, że ta zmiana się nie dokonała.
Dawniej ukochanym środowiskiem dziecka było podwórko. Dziś jest nim komputer (tablet, smartfon, itp.), internet, a w nim media społecznościowe. Szkoła nie może udawać, że ta zmiana się nie dokonała. Więc powinna coś z tą zmianą zacząć robić. Rodzice zresztą także.