Błędy i możliwość ich popełniania mają kluczowe znaczenie dla nauczania. Wiele razy ten temat był już podnoszony w artykułach edukacyjnych. Tym kilka praktycznych pomysłów w nowej odsłonie.

Matematyka nie była i chyba nie jest lubianym przedmiotem w szkole. Warto, abyśmy uświadomili sobie, że głównym celem nauczania matematyki jest nie tylko przekazanie pewnych treści merytorycznych wymienionych w programie nauczania, lecz również formułowanie pożądanej postawy intelektualnej ucznia, w szczególności pobudzanie aktywności umysłowej, chęci samodzielnego pokonywania trudności, kształcenie umiejętności logicznego i krytycznego myślenia, abstrahowania i matematycznego analizowania zjawisk.

Jak przedstawić i omówić wybrane zjawiska za pomocą zdjęć satelitarnych? Jak zdobyć wiedzę, która posłuży Ci do przygotowania ciekawych zajęć lekcyjnych w oparciu o nowoczesne technologie? Zapisz się na bezpłatny kurs online, a zyskasz dostęp do wartościowych treści.

Rozsianych po szkołach w całej Polsce nauczycieli należących do grupy Superbelfrzy powinno się… sklonować. I to nie w pojedynczych egzemplarzach, ale od razu na skalę masową – żeby po kilku Superbelfrów przypadło na każdą szkołę. To mogłoby okazać się korzystne dla oświaty… Może wówczas oddolna zmiana w polskiej szkole – na którą tak wiele osób ma wciąż nadzieję – mogłaby się jednak ziścić w jakimś nieodległym czasie.

Na pandemię i globalną sytuację nie mamy wpływu, mamy jednak możliwość sterowania naszym myśleniem o tym, co nas spotyka. Możemy siąść i narzekać na „stracony rok”, wieszczyć o „straconym pokoleniu”, a możemy spróbować spojrzeć na wszystko z jaśniejszej strony. Może uda się znaleźć w szkole online coś dobrego, co warto praktykować po powrocie do „normalności”.

Choć wystąpienia publiczne, tuż obok śmierci, węży, czy wojen, znajdują się w ścisłej czołówce rzeczy, które napawają nas grozą, okazuje się, że strach ten można pokonać. Firmy na rynku coraz częściej dostrzegają potrzebę i potencjał w uczeniu swoich pracowników efektywnej komunikacji i przemawiania na forum.

Zacznijmy od odpowiedzi na ważne pytanie! Czym jest sztuczna inteligencja (w skrócie AI od ang. artificial intelligence)? Wystarczy nam, póki co krótkie wyjaśnienie – jest to system, który przetwarza otrzymane dane, a dzięki nim wykonuje przeznaczone mu zadania. Wraz z kolejnymi informacjami i doświadczeniami system ten uczy się i doskonali.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb
Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie