Na zaproszenie Centrum Kulturalno-Bibliotecznego w Dobrym Mieście odwiedziłem to małe, urocze warmińskie miasteczko. Gdy wyruszałem na spacer entomologiczny w Dobrym Mieście, przygotowany byłem na wszystko – a może raczej na to, co niespodziewane. Do południa było słonecznie, ale prognoza pogody zapowiadała deszcz. Jaki spotkam teren, kto przyjdzie i jaka będzie pogoda - to niewiadome przy każdym spacerze edukacyjnym. Przecież takie spotkania z przyrodą to zawsze loteria, zwłaszcza na nieznanym terenie.
Sposoby na efektywny odpoczynek
Jak to możliwe, że niektórzy ludzie nie odczuwają istotnej poprawy samopoczucia, zarówno fizycznego jak i emocjonalnego, mimo, że odpoczywają? Wbrew pozorom nie są to odosobnione przypadki. Wobec takich sytuacji warto zastanowić się czy to w jaki sposób spędzamy wolny czas pozwala na efektywną regenerację i czy sprawi, że późniejszy powrót do obowiązków odbędzie się z w pełni ,,naładowanymi akumulatorami”.
Orientacja zawodowa w klasach młodszych jako projekt edukacyjny
Orientacja zawodowa w klasach I-III, jako element dużego szkolnego działania związanego z organizacją doradztwa zawodowego, gości w szkołach od wielu lat. Tematy związane z zawodami jakie wykonują rodzice oraz inni członkowie rodziny młodszych uczniów pojawiają się przy okazji realizacji treści programowych w każdym roku edukacji. Zazwyczaj jest to jedynie wspomnienie bez głębszej refleksji, wyciągania wniosków, więc temat zawodów i pracy raczej traktowany jest bardzo luźno.
Fair play w praktyce: jak kształtować postawy etyczne na lekcjach WF-u?
Sport to esencja fair play, szlachetnej rywalizacji i kształtowania charakteru – przynajmniej tak o nim myślimy. Rzeczywistość jednak bywa odmienna i bardziej złożona. Kiedy gra jest o wysoką stawkę, w obliczu presji na wynik, możemy dostrzegać jego niepokojące „ciemne strony”, gdzie etyka schodzi na drugi plan. Warto więc zaznaczyć, że sam fakt uprawiania sportu nie gwarantuje automatycznie etycznych postaw. Istotną rolę w ich kształtowaniu u młodych sportowców odgrywa szkoła.
Pomyśl, zanim wrzucisz zdjęcie swojego dziecka do sieci
Aż 45,5% nastolatków w Polsce deklaruje, że ich rodzice lub opiekunowie publikują ich wizerunek w internecie. Blisko jedna czwarta nastolatków (23,8%) przyznaje, że czuje się z tego powodu zawstydzona, a niemal 19% odczuwa niezadowolenie. Tymczasem jedynie 25% rodziców deklaruje, że przed publikacją zdjęcia lub filmiku pyta swoje dziecko o zgodę.
Jak dobre życie widzą dzieci w Kambodży i Norwegii?
W obliczu wspólnych globalnych wyzwań konieczne jest budowanie pomostów między kulturami, inicjowanie dialogu i wspólne poszukiwanie rozwiązań.
Filary poczucia własnej wartości
Ze wszystkich sądów, jakie formujemy w życiu, żaden nie jest tak istotny jak sąd o sobie samym - to motto książki Nathaniela Brandena, w której przedstawia on sześć filarów wysokiego poczucia własnej wartości. Te filary to: świadome życie, samoakceptacja, odpowiedzialność za siebie, asertywność, życie celowe i prawość.