e-Redakcja Edunews.pl

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Edunews.pl jest portalem społecznościowym, którego celem jest pobudzanie debaty na temat nowoczesnej edukacji i wspieranie przemian w polskiej szkole i uczelni. Zespół e-Redakcji portalu tworzą:

Sabina Furgoł - polonista, ewaluator, egzaminator zewnętrzny. Obecnie nauczyciel - konsultant, wykładowca, trener, ekspert POKL. Z zamiłowania - eksperymentatorka, poszukująca nowych skutecznych rozwiązań metodycznych m.in. w zakresie wykorzystywania TI w dydaktyce (WebQuest, ePortfolio).Zajmowała się m.in. metodyką nauczania, pomiarem dydaktycznym, zarządzaniem w oświacie, egzaminami zewnętrznymi, ewaluacją projektów, wykorzystaniem TI w dydaktyce (m.in. metodyką zdalnego nauczania w oparciu o platformy e-learningowe i technologią Web 2.0). Pracowała m.in. ze studentami, nauczycielami, osobami wykluczonymi społecznie, niepełnosprawnymi.

Lechosław Hojnacki - nauczyciel - konsultant, wykładowca, trener, facylitator. Pracuje ze studentami i czynnymi nauczycielami; ma także doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą w szkołach różnych poziomów i typów. Zajmuje się implementacją metody projektów, e-portfolio oraz technologii Społecznego Internetu w procesie kształcenia, metodyką nauczania online i nauczania szkolnego opartego na mechanizmach Web 2.0. Skupia się na efektywności kształcenia cyfrowych tubylców. Informatycy uważają go za pedagoga, a pedagogowie - za informatyka. Z netbookiem rozstaje się tylko podczas jazdy konnej oraz tanga argentyńskiego (czyli często); ze smartfonem - rzadko. Redaktor i autor e-publikacji "Mobilna edukacja, czyli (r)ewolucja w nauczaniu" oraz "Mobilna edukacja, czyli (r)ewolucja w uczeniu się". Strona: www.enauczanie.com

Witold Kołodziejczyk - dyrektor i twórca Collegium Futurum – szkoły przyszłości powstającej w Słupsku.Autor licznych publikacji promujących innowacje w zarządzaniu oświatą, trener kadry kierowniczej oświaty, promotor wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji. Autor książki "Gra o szkołę. W poszukiwaniu zasad zarządzania w nowych czasach", współautor raportu "Jak będzie zmieniać się edukacja?". Współpracownik w zespole doradcy Prezesa Rady Ministrów w rządzie Jerzego Buzka, były wicedyrektor CODN.

Marcin Polak - twórca i redaktor naczelny portalu o nowoczesnej edukacji Edunews.pl, prawnik i ekonomista, edukator z zamiłowania. Od kilkunastu lat zajmuje się profesjonalnie edukacją i komunikacją społeczną realizując autorskie projekty, społeczne i komercyjne, o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. W latach 2002-2007 kierował działalnością edukacyjną Narodowego Banku Polskiego, prowadząc kilkadziesiąt programów edukacji ekonomicznej i finansowej. Tworzy i realizuje autorskie programy edukacyjne z wykorzystaniem metody edutainment, multimediów oraz e-learningu. Jest również ekspertem międzynarodowym ds. edukacji finansowej, współpracuje z Bankiem Światowym i OECD, w latach 2008-2011 członek Grupy Ekspertów Komisji Europejskiej ds. Edukacji Finansowej. Strona: www.edunews.pl 

Julian Piotr Sawiński - nauczyciel dyplomowany biologii i geografii, doktor nauk przyrodniczych, dydaktyk biologii, konsultant Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie ds. informacji i innowacji pedagogicznych. Redaktor naczelny „Nauczycielskiej Edukacji”. Nauczyciel Roku 1995 w konkursie Fundacji Innowacja w Warszawie.Rzeczoznawca MEN ds. recenzowania podręczników i pomocniczych środków dydaktycznych do biologii i przyrody, egzaminator OKE z biologii, trener programu „Ocenianie w Nowej szkole”. Organizator różnych kursów i warsztatów edukacyjnych dla nauczycieli.Autor ponad 450 publikacji edukacyjnych nt. edukacji i innowacji. Kierunkowe zainteresowania: ornitolog.

Małgorzata Taraszkiewicz - neurometodyk, psycholog edukacyjny. Była m.in. redaktorem naczelnym Wydawnictw CODN. Od 2005 r. koordynator Kampanii na rzecz Uczenia się. Twórca i redaktor naczelny e-czasopism: TRENDY uczenie się w XXI wieku, Awangarda w Edukacji, Wielka Zabawa. Projektuje i prowadzi szkolenia z zakresu: rozwoju osobistego, kreatywności, inteligencji emocjonalnej, neurometodyki i diagnostyki strategii uczenia się wykorzystując formaty: NLP, psychosyntezy, kinezjologii edukacyjnej, integracji sensorycznej. Ekspert w zakresie Teorii Wielorakiej Inteligencji H. Gardnera. Autorka ponad 30 publikacji dla nauczycieli, rodziców i uczniów, m.in. "Atlas efektywnego uczenia się", "Jak wspierać zdolnego ucznia", "Uczenie wielozmysłowe".

 {jacomment off}

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do ADHD: gdy mózg dziecka uczy się chronić
Z zainteresowaniem przeczytałem ten artykuł, który stara się przybliżyć środowiskowy wymiar ADHD. Ni...
Ppp napisał/a komentarz do ADHD: gdy mózg dziecka uczy się chronić
Po prostu to nie dzieci są złe, tylko system niedopasowany. Oczywiście dotyczy to nie tylko ADHD, al...
Szanowny Panie profesorze. Najkrócej można by napisać tak: 'stare chłopy narzekajo, że je baby nie k...
Nel napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
A ja nie miałam złudzeń. Wszak obecna władza miała już wcześniej swoje 8 lat i szału nie było. Szko...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie