Nie byłoby #SuperKoderów w naszej Szkole Podstawowej nr 8 w Gdyni, gdyby nie nagrany przez uczniów klasy V B film. Miał on przekonać komisję, że nasi uczniowie bardzo chcą być #SuperKoderami i poznawać historię razem ze schratchowym duszkiem Chronoskiem. Już sama praca nad filmem była bardzo kształcącym wyzwaniem. I świetną zabawą. Podczas wspólnego pisania i przerabiania scenariusza oraz kilkakrotnego nagrywania tych samych scen lepiej się poznaliśmy. O ilu talentach, nie tylko aktorskich, nie wiedzieliśmy! W swojej pracy rzadko wykorzystywałam kamerę. Od czasu gdy powstał film, robię to znacznie częściej. Również na historii.

Miniony rok szkolny był dla uczniów Szkoły Podstawowej w Małogoszczu niezwykle ciekawy. Mieli oni możliwość uczestniczyć w kolejnej edycji programu Fundacji Orange #SuperKoderzy. Ścieżka edukacyjna, którą wybrali - Robo-matematycy – znalazła wielu pasjonatów. To połączenie zajęć informatycznych z królową nauk – matematyką. Kolejna edycja, kolejne wyzwania, kolejne inicjatywy. Działo się…

Od początku roku naukę programowania u najmłodszych uczniów możemy rozwijać dzięki Scratch 3.0 – programowi, który sprawi, że przygoda z programowaniem stanie się jeszcze ciekawsza i roztoczy przed nami cały wachlarz możliwości współdziałania, współdzielenia i kreatywnego podejścia.

Czy warto zostać #SuperKoderem? Takie pytanie przyświecało uczniom i nauczycielom Szkoły Podstawowej w Małogoszczu, kiedy to zdecydowali się na udział w programie #SuperKoderzy. Pod opieką nauczyciela informatyki Iwony Szyszkowskiej oraz nauczyciela matematyki Moniki Grzyb, został nagrany filmik konkursowy do ścieżki Majsterkowicze 2.0, wypełniono niezbędne formularze i wnioski. Z niecierpliwością czekano na wyniki.

Do czego można użyć bananów? A kawałka styropianu w kształcie gitary? To oczywiste – można z nich stworzyć instrumenty muzyczne! Kiedy myślę o programie #SuperKoderzy Fundacji Orange i jego dwóch edycjach, w których brałam udział z moimi uczniami, nie przestaję się uśmiechać. Po udziale w I edycji programu, w ścieżce Majsterkowicze 2.0, nic już nie było takie samo, jak przedtem. Tę zmianę umocniła II edycja programu, w której realizowaliśmy ścieżkę Cyfrowi DJ-je.

Jednym z najważniejszych zadań współczesnej i nowoczesnej szkoły jest kształtowanie kompetencji kluczowych u uczniów, czyli wyposażenie w wiedzę, umiejętności i postawy, które umożliwią im swobodne funkcjonowanie w społeczeństwie i gospodarce. Uczniowie XXI wieku muszą uczyć się właściwych technik komunikacji, współpracy w grupie, logicznego myślenia, umiejętności rozwiązywania problemów, porozumiewania się w obcych językach, obsługi komputera, wykorzystywania go w codziennym życiu, pozyskiwania i analizowania informacji oraz wyciągania wniosków. Aby generalizować i utrwalać nabyte kompetencje musimy proponować uczniom zróżnicowane i atrakcyjne zajęcia edukacyjne.

Gdy programowanie weszło w sposób formalny do podstawy programowej na niektórych twarzach pojawił się strach. Wywołany on był obawami, których źródeł upatrywać się można w różnych strefach edukacyjnych. Pojawiły się pytania...

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Stanisław Czachorowski
    Też nie lubię wystawiać ocen studentom. Próbuje z systemem punktowym i nadmiarową liczbą zadań do wy...
  • Written by Iwona
    Miałam przyjemność jakiś czas temu uczestniczyć w tym szkoleniu!!!! Świetna kadra szkoleniowa, miła...
  • Written by Ppp
    Opuściłem szkołę z przekonaniem, że nie umiem języka angielskiego. Nigdy nie dostałem oceny powyżej ...
  • Written by Małgorzata
    Dziękuję za kilka świetnych podpowiedzi. Rzeczywiście nękanie wzajemne jest coraz powszechniejsze, ...
  • Written by Jerzy
    Warto skorzystać, wszystko za darmo-hotel i obiady. Po szkoleniu certyfikat no i wiedza :)

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie