Dużo mówi się o tym, że nauczyciele nie powinni korzystać z podręczników, tylko sami tworzyć programy nauczania. Znam wielu nauczycieli, którzy naprawdę porzucili podręczniki, również tych, co mówią, że nie korzystają, a w rzeczywistości korzystają i tych, którzy uważają, że po to są podręczniki, aby z nich korzystać. Sytuacja jest skomplikowana, gdyż rodzice często domagają się podręczników, a z kolei inni narzekają, że muszą je kupować, a potem one nie są w pełni wykorzystane.
Już po raz piąty zbieramy ogólnopolską społeczność, by w dniach 23-29 września 2024 popularyzować naukowe podejście do szczęścia i dobrostanu w szkołach, przedszkolach, bibliotekach, domach kultury… wśród dorosłych (nauczyciele, pracownicy administracji, rodzice) i wśród dzieci. Tydzień Szczęścia w Szkole jest pretekstem, by zainicjować w nowym roku szkolnym pozytywne podejście do nauczycieli, uczniów, pracowników szkoły, rodziców…
Wielki hydrauliczny labirynt, wirująca wieża z monet, sejsmograf, elektryczne bańki – to tylko niektóre z propozycji przygotowanych przez Kluby Młodego Odkrywcy z Polski, Armenii, Gruzji, Rumunii i Ukrainy. Zostały one zaprezentowane podczas największej w Europie imprezy plenerowej promującej naukę.
Muzyka, co udowodniono wieloma badaniami, ma nie tylko wpływ na kulturę, rozwój emocjonalny, ale także na rozwój biologiczny. Kontakt z muzyką jest też okazją do specyficznych operacji umysłowych. Widoczny jest wpływ muzyki na rozumienie prostych zjawisk matematycznych, takich jak: położenie, kierunek, wielkość oraz proste figury geometryczne. Muzyka ułatwia integrowanie myślenia muzycznego i matematycznego. Muzykowanie angażuje cały mózg, świadomość i podświadomość, wyobraźnię, zmysły, emocje i ciało wpływając pozytywnie na doskonalenie zdolności werbalnych i umiejętności rozumowania. Stąd właśnie pomysł na muzyczną innowację…
Ostatnie komentarze