Eksperymentowanie jest łatwe i tanie

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jakie eksperymenty naukowe można przeprowadzać z małymi dziećmi w szkole? Jak własnoręcznie przygotować proste i bardzo efektowne pomoce naukowe? Jak nie wydać majątku na składniki potrzebne do eksperymentów? Jak uczyć się bawiąc do woli? Zobaczmy, to wcale nie jest takie trudne.

SuperBelfrzy rozpoczęli nowy cykl tematyczny webinariów w trzeci czwartek miesiąca prowadzony przez autorki bloga: Zamiast kserówki. W pierwszym odcinku Joanna Apanasewicz, nauczycielka z klas 1-3 w „Małej Szkole” w Koninie Żagańskim opowiadała o tym, dlaczego warto w program nauczania wplatać eksperymenty naukowe i jak w prosty sposób założyć szkolne kółko naukowe.

Uczestnicy webinara nie tylko mieli okazję zaczerpnąć inspiracji do zajęć, lecz również własnoręcznie skonstruować różnorodne pomoce naukowe, wziąć udział w aktywizujących grach i ćwiczeniach online oraz śledzić eksperymenty prowadzone na żywo przez prelegentkę. Zapraszamy do oglądania:

A poniżej ciekawe linki, o których była mowa na spotkaniu online:

 

Notka o autorce: Joanna Apanasewicz, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach młodszych i przedszkolu. Pracuje w „Małej Szkole” w Koninie Żagańskim (woj. lubuskie). W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne, które są jednocześnie jej pasją. Uwielbia prace ręczne i wykonuje proste pomoce dydaktyczne przy wykorzystaniu prostych przedmiotów z otoczenia. Należy do grupy kreatywnych nauczycieli współpracujących w sieci Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie