Eksperymentowanie jest łatwe i tanie

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jakie eksperymenty naukowe można przeprowadzać z małymi dziećmi w szkole? Jak własnoręcznie przygotować proste i bardzo efektowne pomoce naukowe? Jak nie wydać majątku na składniki potrzebne do eksperymentów? Jak uczyć się bawiąc do woli? Zobaczmy, to wcale nie jest takie trudne.

SuperBelfrzy rozpoczęli nowy cykl tematyczny webinariów w trzeci czwartek miesiąca prowadzony przez autorki bloga: Zamiast kserówki. W pierwszym odcinku Joanna Apanasewicz, nauczycielka z klas 1-3 w „Małej Szkole” w Koninie Żagańskim opowiadała o tym, dlaczego warto w program nauczania wplatać eksperymenty naukowe i jak w prosty sposób założyć szkolne kółko naukowe.

Uczestnicy webinara nie tylko mieli okazję zaczerpnąć inspiracji do zajęć, lecz również własnoręcznie skonstruować różnorodne pomoce naukowe, wziąć udział w aktywizujących grach i ćwiczeniach online oraz śledzić eksperymenty prowadzone na żywo przez prelegentkę. Zapraszamy do oglądania:

A poniżej ciekawe linki, o których była mowa na spotkaniu online:

 

Notka o autorce: Joanna Apanasewicz, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach młodszych i przedszkolu. Pracuje w „Małej Szkole” w Koninie Żagańskim (woj. lubuskie). W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne, które są jednocześnie jej pasją. Uwielbia prace ręczne i wykonuje proste pomoce dydaktyczne przy wykorzystaniu prostych przedmiotów z otoczenia. Należy do grupy kreatywnych nauczycieli współpracujących w sieci Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie