Kulthurra! Pozalekcyjne zajęcia artystyczne

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ProjektyCentrum Edukacji Obywatelskiej uruchomiło właśnie nowy program, który ma na celu wspomóc nauczycieli w pracy z filmem, fotografią i zorganizowaniu szkolnego teatru w czasie zajęć pozalekcyjnych. Najlepsze grupy, które zaproponują swój pomysł na projekt, wezmą udział w warsztatach. Zgłoszenia ze szkół przyjmowane są do 30 kwietnia br.
 
Program edukacji kulturalnej „Kulthurra!” to inicjatywa, stworzona w celu podsunięcia pomysłów nauczycielom, którzy często nie wiedzą jak prowadzić kółka artystyczne. „Kulthurra!” wspiera postawy twórcze uczniów, wskazuje dostępne narzędzia, które mogą uatrakcyjnić zajęcia oraz inspiruje uczestników zajęć pozaszkolnych. Na stronie internetowej, która zostanie uruchomiona na potrzeby programu, zostaną opublikowane materiały pomocnicze - artykuły praktyków i teoretyków sztuki, scenariusze zajęć artystycznych, propozycje ćwiczeń i wywiady z twórcami. „Centrum Edukacji Obywatelskiej od lat promuje wśród uczniów i nauczycieli pracę metodą projektu. Prowadzi programy, w których uczniowie poszukują śladów przeszłości w swoich miejscowościach bądź szukają literackich pamiątek. Tym razem, chcemy zachęcić uczniów do opowiedzenia bliskich im historii za pomocą języka sztuki”– mówi Katarzyna Grubek, koordynator programu.
 
Image 
 
Moje miejsce, moja historia
Pierwszym etapem programu jest zgłoszenie projektów na temat „Moje miejsce, moja historia”. 20 szkołami, które zgłoszą najciekawsze projekty zaopiekują się twórcy - specjaliści w dziedzinie teatru, filmu, fotografii i multimediów - którzy poprowadzą warsztaty artystyczne dla uczniów. Ich adresatami będzie zarówno młodzież jak i opiekunowie. W programie brać udział mogą uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z małych miejscowości (do 20 000 mieszkańców) oraz nauczyciele, którzy prowadzą pozalekcyjne zajęcia artystyczne. CEO do współpracy zaprosiło również    twórców spektakli, opowiadaczy historii, pedagogów teatralnych, lalkarzy, reżyserów filmowych, operatorów, specjalistów od animacji, fotografów. Najciekawsze materiały zebrane w trakcie programu, takie jak teksty, scenariusze pozalekcyjnych zajęć twórczych, filmy, zdjęcia, zarejestrowane spektakle i działania parateatralne młodych twórców znajdą się na płycie DVD, która trafi do szkół w całej Polsce.

Inicjatywy takie jak projekt CEO mogą z powodzeniem uzupełniać widoczną słabość polskiej szkoły, która oprócz przekazania wiedzy objętej programem nauczania, powinna również wielotorowo rozwijać zainteresowania  uczniów. Nie da się ukryć, że okazjonalne wycieczki do muzeum, czy też do kina na aktualnie grany patriotyczny film kostiumowy, niespecjalnie odpowiada na potrzeby młodych ludzi. Kultura kojarzy im się z nudą i patosem, a przede wszystkich ze szkołą, a nie z pasją, którą można by rozwijać po lekcjach. Inspirujące zajęcia pozalekcyjne, szczególnie z udziałem uznanych twórców, mogą zainspirować młodych ludzi do własnych artystycznych poszukiwań. Również metoda projektu pozwala uczestnikom cieszyć się z efektu swojej pracy, a co jeszcze bardziej motywujące, dzielić się nim z rówieśnikami. 
 
Przy realizacji programu CEO współpracować będzie z Instytutem Teatralnym w Warszawie, Ośrodkiem Brama Grodzka – Teatr NN w Lublinie i Grupą Studnia „O”, a także z lalkarzami, pedagogami teatru, reżyserami, operatorami. Program realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego „Edukacja kulturalna i diagnoza kultury” ogłoszonego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Aby zgłosić się do programu należy wypełnić formularz dostępny TUTAJ.
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie