Kulthurra! Pozalekcyjne zajęcia artystyczne

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ProjektyCentrum Edukacji Obywatelskiej uruchomiło właśnie nowy program, który ma na celu wspomóc nauczycieli w pracy z filmem, fotografią i zorganizowaniu szkolnego teatru w czasie zajęć pozalekcyjnych. Najlepsze grupy, które zaproponują swój pomysł na projekt, wezmą udział w warsztatach. Zgłoszenia ze szkół przyjmowane są do 30 kwietnia br.
 
Program edukacji kulturalnej „Kulthurra!” to inicjatywa, stworzona w celu podsunięcia pomysłów nauczycielom, którzy często nie wiedzą jak prowadzić kółka artystyczne. „Kulthurra!” wspiera postawy twórcze uczniów, wskazuje dostępne narzędzia, które mogą uatrakcyjnić zajęcia oraz inspiruje uczestników zajęć pozaszkolnych. Na stronie internetowej, która zostanie uruchomiona na potrzeby programu, zostaną opublikowane materiały pomocnicze - artykuły praktyków i teoretyków sztuki, scenariusze zajęć artystycznych, propozycje ćwiczeń i wywiady z twórcami. „Centrum Edukacji Obywatelskiej od lat promuje wśród uczniów i nauczycieli pracę metodą projektu. Prowadzi programy, w których uczniowie poszukują śladów przeszłości w swoich miejscowościach bądź szukają literackich pamiątek. Tym razem, chcemy zachęcić uczniów do opowiedzenia bliskich im historii za pomocą języka sztuki”– mówi Katarzyna Grubek, koordynator programu.
 
Image 
 
Moje miejsce, moja historia
Pierwszym etapem programu jest zgłoszenie projektów na temat „Moje miejsce, moja historia”. 20 szkołami, które zgłoszą najciekawsze projekty zaopiekują się twórcy - specjaliści w dziedzinie teatru, filmu, fotografii i multimediów - którzy poprowadzą warsztaty artystyczne dla uczniów. Ich adresatami będzie zarówno młodzież jak i opiekunowie. W programie brać udział mogą uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z małych miejscowości (do 20 000 mieszkańców) oraz nauczyciele, którzy prowadzą pozalekcyjne zajęcia artystyczne. CEO do współpracy zaprosiło również    twórców spektakli, opowiadaczy historii, pedagogów teatralnych, lalkarzy, reżyserów filmowych, operatorów, specjalistów od animacji, fotografów. Najciekawsze materiały zebrane w trakcie programu, takie jak teksty, scenariusze pozalekcyjnych zajęć twórczych, filmy, zdjęcia, zarejestrowane spektakle i działania parateatralne młodych twórców znajdą się na płycie DVD, która trafi do szkół w całej Polsce.

Inicjatywy takie jak projekt CEO mogą z powodzeniem uzupełniać widoczną słabość polskiej szkoły, która oprócz przekazania wiedzy objętej programem nauczania, powinna również wielotorowo rozwijać zainteresowania  uczniów. Nie da się ukryć, że okazjonalne wycieczki do muzeum, czy też do kina na aktualnie grany patriotyczny film kostiumowy, niespecjalnie odpowiada na potrzeby młodych ludzi. Kultura kojarzy im się z nudą i patosem, a przede wszystkich ze szkołą, a nie z pasją, którą można by rozwijać po lekcjach. Inspirujące zajęcia pozalekcyjne, szczególnie z udziałem uznanych twórców, mogą zainspirować młodych ludzi do własnych artystycznych poszukiwań. Również metoda projektu pozwala uczestnikom cieszyć się z efektu swojej pracy, a co jeszcze bardziej motywujące, dzielić się nim z rówieśnikami. 
 
Przy realizacji programu CEO współpracować będzie z Instytutem Teatralnym w Warszawie, Ośrodkiem Brama Grodzka – Teatr NN w Lublinie i Grupą Studnia „O”, a także z lalkarzami, pedagogami teatru, reżyserami, operatorami. Program realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego „Edukacja kulturalna i diagnoza kultury” ogłoszonego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Aby zgłosić się do programu należy wypełnić formularz dostępny TUTAJ.
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie