Wizualizacja problemu - lepsze wyniki w nauce

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ict w edukacjiBadania przeprowadzone przez MIND Research Institute, pozarządowy instytut badawczy w Stanach Zjednoczonych, dowodzą, że warto posługiwać się na lekcjach obrazem, aby wytłumaczyć uczniom z matematyki. W okręgu Orange w Kalifornii wykorzystanie multimediów matematycznych na lekcjach podwoiło liczbę pozytywnych ocen w testach.
 
Oprogramowanie ST Math dla klas 1-5 szkoły podstawowej opiera się na wynikach badań neurofizyków z Uniwersytetu Kalifornia w Irvine. Uczniowie próbują rozwiązać zadania matematyczne prezentowane w formie puzzli, zanim w ogóle zostaną im wyjaśnione pojęcia matematyczne i symbole. Cały proces nauczania opiera się na ciągu "gier", co pozwala lepiej dopasować tempo nauki do indywidualnych potrzeb i możliwości. Uczniowie starają się myśleć "naprzód", a od prowadzących otrzymują cały czas komunikaty dlaczego dane rozwiązanie działa lub nie.
 
W okręgu Orange w Inicjatywie Matematycznej uczestniczy ponad 15 tys. uczniów z 64 szkół podstawowych, które wybrano do udziału w projekcie opierając się o wyniki testów matematycznych osiąganych przez uczniów. Postęp jest widoczny, ponieważ już aktualnie odsetek uczniów, które osiągają w teście dobre i bardzo dobre wyniki wzrósł w tych szkołach o 12% (w pozostałych szkołach stanowych w Kalifornii współczynnik ten wynosi 4,5%).
 
"Widzimy wyraźnie, jak wiele dobrego możemy zrobić mając do dyspozycji takie narzędzia" – powiedział Andrew R. Coulson, prezes MIND. 
 
Wizualizacja problemu prowadzi o lepszych wyników osiąganych przez uczniów. Zachęcony sukcesem instytut wprowadza właśnie nowy, bardziej zaawansowany program edukacji matematycznej, który wykorzystuje interaktywne animacje w nauczaniu matematyki. Jak twierdzą jego twórcy, wystarczy wykorzystanie elementów programu na dwóch zajęciach tygodniowo, aby osiągnąć optymalne wyniki.
 
Na rynku pojawia się coraz więcej produktów wykorzystujących multimedia w nauczaniu i rozwoju osobistym. Dzieci i młodzież przyzwyczajone są, że od najmłodszych lat towarzyszą im filmy i interaktywne animacje. Są przyzwyczajone do rozumienia przekazu ukrytego w obrazach, znacznie gorzej natomiast operują i rozumieją teksty. Gdy nauczyciel potrafi wkomponować materiały multimedialne w tok prowadzonych zajęć, stają się one bardziej atrakcyjne dla uczniów, a jednocześnie zwiększają się szanse, że prezentowany problem zostanie właściwie zrozumiany. Nie ma też żadnych przeciwskazań, aby wizualizacja przekazu edukacyjnego miała miejsce na wszystkich przedmiotach szkolnych.
 
(Źródło: eSchoolNews.com)
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)   
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie