Cyfrowe opowieści

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak zmotywować dziecko do pisania? Jak przekonać niechętnych uczniów do twórczej aktywności? Jest na to sposób... Aplikacja WriteReader. To bezpłatne narzędzie sprawi, że nasi uczniowie napiszą swoje pierwsze, interaktywne książeczki.

Aplikacja jest łatwa w użyciu, ma przyjazny interfejs i można w niej tworzyć niegraniczoną liczbę e-booków. Niewątpliwym atutem tego programu jest możliwość tworzenia klas. Uczniowie do logowania używają nazwy stworzonej przez nauczyciela i kodu kasy.

Jak zatem stworzyć pierwszą opowieść?

Zaczynamy od strony tytułowej, dodajemy kolorowe tło, obraz oraz wpisujemy tytuł książki i autora.

Następnie generujemy kolejne strony opowiadania z tekstem wpisanym przez ucznia oraz ilustracjami lub zdjęciami, które można dodać z bazy aplikacji, wyszukać w internecie lub zaimportować z komputera.

Ponadto nauczyciele mogą przekazywać uczniom informację zwrotną, pisząc poprawki bezpośrednio pod tekstem dziecka. Program umożliwia również dodawanie narracji głosowej, którą można w dowolnym momencie odtworzyć. Książki uczniów są przechowywane na klasowej półce. Gotową pracę można wydrukować, zapisać w formacie pdf lub udostępnić za pomocą linku.
Warto tworzyć elektroniczne książeczki nie tylko na lekcjach języka polskiego, ponieważ dzięki tej aplikacji w atrakcyjny i angażujący sposób doskonalimy u uczniów szkoły podstawowej umiejętność pisania i czytania.

Nasze pomysły na wykorzystanie aplikacji:

  • napisane własnej baśni (utrwalenie cech baśni),
  • opowiadanie na wybrany temat,
  • wyjaśnienie matematycznych reguł,
  • opisanie historycznych postaci i wydarzeń,
  • wyjaśnienie zjawisk przyrodniczych.

Adres strony internetowej: https://www.writereader.com

Aplikacja na iPady jest dostępna tutaj

Rozszerzenie Chrome ściągniesz tutaj

Przykładowa książeczka

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Licencja CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie