O potrzebie ruchu wśród małych dzieci

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Małe dzieci potrzebują dużo ruchu, także podczas zajęć szkolnych. Największym dydaktycznym barbarzyństwem jest prawdopodobnie wymaganie, aby „grzecznie” przesiedziały przez całe zajęcia w ławkach, najlepiej jeszcze nie krzycząc i nie mówiąc jedno przez drugiego. Czy można znaleźć jakieś metody pracy z dziećmi, które pozwoliłyby nauczycielowi jednocześnie dobrze poprowadzić zajęcia i wypełnić potrzeby ruchowe dzieci?(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

Na metodę uczenia się całym mózgiem (ang. Whole-Brain-Teaching) Wiesława Kopf, nauczycielka wczesnoszkolna z Zespołu Szkół nr 24 w Bydgoszczy i członkini grupy Superbelfrzy RP, natknęła się w internecie. Jak się okazuje, zdobywa dużą popularność w Stanach Zjednoczonych, gdyż zapewnia dużo ruchu i zabawy uczniom, a jednocześnie pozwala realizować cele lekcji.

„Włączyłam metodę uczenia się całym mózgiem do swojego warsztatu i stosuję w swojej klasie. Uważam, że może uzupełniać inne. Jest niesłychanie prosta i nie wymaga specjalnych przygotowań. Możemy ją stosować w każdym momencie lekcji i na każdym przedmiocie.” – mówi Wiesława Kopf, która swoje wystąpienie podczas Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 (28.02-1.03.) poświęciła wykorzystaniu tej metody w pracy z polskimi uczniami.

Lepiej i szybciej się uczymy w przyjaznej atmosferze oraz gdy angażujemy jednocześnie wiele zmysłów. W tej metodzie uczniowie więcej mówią, gestykulują, cieszą się i śmieją. Nauczyciel natomiast dostaje wspaniałe narzędzie do organizacji pracy w klasie. Jak to działa? Zapraszamy na wystąpienie Wiesławy Kopf podczas Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015:

Tu link do prezentacji, z której korzystała prelegentka.

Więcej informacji o metodzie można znaleźć na stronie: www.WholeBrainTeaching.com - materiały są po angielsku, ale ponieważ sednem tych metod jest ruch i powtarzanie, można poradzić sobie z tekstem za pomocą Tłumacza Google. W YouTube znajdziemy natomiast bardzo dużo filmów z zajęć amerykańskich nauczycieli – warto podpatrzeć, jak oni prowadzą lekcje z najmłodszymi uczniami.

***

Organizatorami Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska. Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partnerzy medialni: TOK FM oraz Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Obejrzyj inne wystąpienia z INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie