10 pól aktywności dziecka w szkole

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Słowem-kluczem do prawidłowego rozwoju małego dziecka w szkole może być „różnorodność”. Najmłodsi uczniowie powinni mieć maksymalnie zróżnicowane zajęcia lekcyjne, aby doświadczali różnych sytuacji i aktywności edukacyjnych. Zdecydowanie powinniśmy unikać nudy i rutyny, aby nie zabijać w dzieciach naturalnej ciekawości świata i chęci eksperymentowania.(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

Wystąpienie Alicji Pacewicz i Grety Droździel-Papugi z Centrum Edukacji Obywatelskiej podczas INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH 2015, poświęcone zostało modelowi uczenia najmłodszych dzieci według 10 kluczowych pól aktywności. Model ten propagowany jest w ramach programu "Nauczyciel/ka I klasa" i składają się nań następujące aktywności:

  1. Uczymy się
  2. Współpracujemy
  3. Odkrywamy
  4. Bawimy się
  5. Ruszamy się
  6. Robimy własnymi rękami
  7. Śpiewamy i gramy
  8. Odpoczywamy
  9. Rozmawiamy ze sobą
  10. Dbamy o siebie, klasę i szkołę

A ponadto wszędzie tam, gdzie jest to uzasadnione i wspierające wymienione pola aktywności, korzystamy z komputerów i internetu.

Zapraszamy do obejrzenia inspirującego wystąpienia:

Zestawienie tych kluczowych pól aktywności można ująć w kształt popularnej kiedyś podwórkowej gry w klasy:

CC-BY-NC-ND Centrum Edukacji Obywatelskiej

Odsyłamy do zestawu materiałów edukacyjnych, gier, zabaw, rytuałów klasowych, eksperymentów i kart pracy (zamieszczonych na stronach CEO), które bazują na kluczowych aktywnościach dzieci w pierwszej klasie szkoły podstawowej: http://www.ceo.org.pl/pl/1klasa.

***

Organizatorami Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska. Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partnerzy medialni: TOK FM oraz Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Obejrzyj inne wystąpienia z INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie