10 pól aktywności dziecka w szkole

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Słowem-kluczem do prawidłowego rozwoju małego dziecka w szkole może być „różnorodność”. Najmłodsi uczniowie powinni mieć maksymalnie zróżnicowane zajęcia lekcyjne, aby doświadczali różnych sytuacji i aktywności edukacyjnych. Zdecydowanie powinniśmy unikać nudy i rutyny, aby nie zabijać w dzieciach naturalnej ciekawości świata i chęci eksperymentowania.(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

Wystąpienie Alicji Pacewicz i Grety Droździel-Papugi z Centrum Edukacji Obywatelskiej podczas INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH 2015, poświęcone zostało modelowi uczenia najmłodszych dzieci według 10 kluczowych pól aktywności. Model ten propagowany jest w ramach programu "Nauczyciel/ka I klasa" i składają się nań następujące aktywności:

  1. Uczymy się
  2. Współpracujemy
  3. Odkrywamy
  4. Bawimy się
  5. Ruszamy się
  6. Robimy własnymi rękami
  7. Śpiewamy i gramy
  8. Odpoczywamy
  9. Rozmawiamy ze sobą
  10. Dbamy o siebie, klasę i szkołę

A ponadto wszędzie tam, gdzie jest to uzasadnione i wspierające wymienione pola aktywności, korzystamy z komputerów i internetu.

Zapraszamy do obejrzenia inspirującego wystąpienia:

Zestawienie tych kluczowych pól aktywności można ująć w kształt popularnej kiedyś podwórkowej gry w klasy:

CC-BY-NC-ND Centrum Edukacji Obywatelskiej

Odsyłamy do zestawu materiałów edukacyjnych, gier, zabaw, rytuałów klasowych, eksperymentów i kart pracy (zamieszczonych na stronach CEO), które bazują na kluczowych aktywnościach dzieci w pierwszej klasie szkoły podstawowej: http://www.ceo.org.pl/pl/1klasa.

***

Organizatorami Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska. Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partnerzy medialni: TOK FM oraz Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Obejrzyj inne wystąpienia z INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie