Wyzwania nauczania (nie tylko) wczesnoszkolnego

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dlaczego musimy zadbać o wysoką jakość edukacji wczesnoszkolnej? To trochę pytanie retoryczne, gdyż przecież wszystkim nam zależy i zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważny jest to etap edukacji, jak wiele mogą najmłodsi uczniowie zyskać i jak wiele mogą oni stracić, jeśli w sposób nieodpowiedni będziemy dzieci w ten proces uczenia (się) wprowadzać – mówiła prof. Małgorzata Żytko otwierając konferencję Inspiracje Wczesnoszkolne 2015.(C) Edunews.pl

Gdzieś zapomnieliśmy przy okazji reformowania polskiej oświaty o początkowym etapie nauczania, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Można powiedzieć, że nasz system jest złożony z wielu łat, jest „patchworkiem”, stąd nie jest łatwo funkcjonować nauczycielom w takiej złożonej rzeczywistości. Możemy jednak próbować radzić sobie z tymi wyzwaniami nauczania już na poziomie szkół, próbując system naprawiać czy też zmieniać oddolnie.

Warto zastanowić się, na jakich modelach nauczania nam zależy, na jakiej filozofii edukacji, jakie relacje chcielibyśmy budować między nauczycielami i uczniami. Musimy o tym myśleć już od etapu edukacji wczesnoszkolnej. Powinniśmy też cały czas mieć na uwadze, że naszym celem jest pomaganie w rozwoju dziecka, ale nie przycinanie jego myślenia do takich szablonów, jakie nam, nauczycielom mogłyby odpowiadać najbardziej.

Zapraszamy na świetne wystąpienie prof. UW dr hab. Małgorzaty Żytko z Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, Kierownika Katedry Edukacji Szkolnej i Kształcenia Nauczycieli podczas Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015.

***

Organizatorami Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska. Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partnerzy medialni: TOK FM oraz Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Obejrzyj inne wystąpienia z INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie