Z punktu widzenia nauczyciela

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
innowacje w edukacjiWiele mówi się o pozytywnym wpływie najnowszych technologii na edukację. Powstają coraz ciekawsze i bardziej zaawansowane technicznie narzędzia wspomagające nauczycieli w ich codziennej pracy. Powstaje pytanie, ile z nowych możliwości tak naprawdę wykorzystywane jest przez zwykłych nauczycieli, a nie tylko entuzjastów nowoczesnej edukacji.
 
Dariusz Chrobak jest dyrektorem Szkoły Podstawowej w Czernikowie i nauczycielem historii. Z przyjemnością uczestniczy w warsztatach i konferencjach, na których może dowiedzieć się więcej na temat nowoczesnych metod nauczania, ale stosuje je selektywnie. Nie stara się korzystać z nich na każdej lekcji, ale wtedy, kiedy pomaga mu to zrealizować wyznaczone cele. Poza tym,  chętnie korzysta z wiedzy i pomocy swoich uczniów, którzy zafascynowani są działaniem komputerów, co, jak przyznaje, nie jest do końca jego mocną stroną. 

Prezentujemy rozmowę nagraną po warsztacie na temat wielointeligentnej lekcji, podczas IV Ogólnopolskiego Festiwalu Edukacyjne Oblężenie Malborka, w której Dariusz Chrobak opowiada o swoich doświadczeniach dotyczących wykorzystania nowoczesnych metod i narzędzi nauczania.
 
{mp3}nowaedukacja_nauczyciel{/mp3}
 
Przeczytaj również o nowych narzędziach do projektowania uczenia.
 
 
 
[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US]  
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie