Z punktu widzenia nauczyciela

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
innowacje w edukacjiWiele mówi się o pozytywnym wpływie najnowszych technologii na edukację. Powstają coraz ciekawsze i bardziej zaawansowane technicznie narzędzia wspomagające nauczycieli w ich codziennej pracy. Powstaje pytanie, ile z nowych możliwości tak naprawdę wykorzystywane jest przez zwykłych nauczycieli, a nie tylko entuzjastów nowoczesnej edukacji.
 
Dariusz Chrobak jest dyrektorem Szkoły Podstawowej w Czernikowie i nauczycielem historii. Z przyjemnością uczestniczy w warsztatach i konferencjach, na których może dowiedzieć się więcej na temat nowoczesnych metod nauczania, ale stosuje je selektywnie. Nie stara się korzystać z nich na każdej lekcji, ale wtedy, kiedy pomaga mu to zrealizować wyznaczone cele. Poza tym,  chętnie korzysta z wiedzy i pomocy swoich uczniów, którzy zafascynowani są działaniem komputerów, co, jak przyznaje, nie jest do końca jego mocną stroną. 

Prezentujemy rozmowę nagraną po warsztacie na temat wielointeligentnej lekcji, podczas IV Ogólnopolskiego Festiwalu Edukacyjne Oblężenie Malborka, w której Dariusz Chrobak opowiada o swoich doświadczeniach dotyczących wykorzystania nowoczesnych metod i narzędzi nauczania.
 
{mp3}nowaedukacja_nauczyciel{/mp3}
 
Przeczytaj również o nowych narzędziach do projektowania uczenia.
 
 
 
[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US]  
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie