Operatorzy VoIP tracą miliony

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ImageIle osób wie, że można sporo zaoszczędzić na kosztach połączeń telefonicznych wykorzystując Internet. Ciągle chyba jeszcze mała część naszego społeczeństwa. Operatorzy VoIP w Europie tracą miliony, gdyż nie prowadzą odpowiednich działań edukacyjnych adresowanych do konsumentów - posiadaczy telefonów stacjonarnych.

Z badań międzynarodowych prowadzonych przez firmę badawczą Savatar (2006) wynika, że dla prawie 64% europejskich małych i średnich firm (MSP) nie ma mają żadnego lub prawie żadnego znaczenia usługi VoIP. Około 79% respondentów stwierdziło, że VoIP to tylko „tanie rozmowy”. 8% z nich dodało, że zwykle są to rozmowy o słabej jakości połączenia. Tylko 1% respondentów zauważył, że zastosowanie VoIP może przyczynić się do rozwoju firmy.

W badaniu zapytano przedstawicieli 400 firm z Francji, Niemiec, Holandii i Wielkiej Brytanii. Wyniki europejskiego sondażu są o wiele gorsze niż te uzyskane w 2004 r. podczas badania amerykańskich firm. Wyniki badań przyniosły niespodziewany rezultat. Okazało się, że operatorzy VoIP są w ogóle nie zainteresowani świadczeniem usług consultingowych, które przyczyniłyby się do przedstawienia firmom zalet nowej technologii.

 

W Europie, ze względu na wysokie koszty połączeń, usługi VoIP są idealnym rozwiązaniem dla większości MSP. Odpowiednie akcje edukacyjne pozwoliłyby uwidocznić właścicielom firm oszczędności w kosztach telekomunikacyjnych, jak również ukazałyby pełne możliwości, jakie niesie zastosowanie VoIP w rozwoju sieci sprzedaży. Wniosek jest prosty. Najlepszą strategią dla operatorów VoIP jest podjęcie działań edukacyjnych, które zdejmą z VoIP łatkę „tanich rozmów”. Dzisiaj większość właścicieli MSP nawet nie wie, gdzie mogą uzyskać odpowiednią informację na temat VoIP.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie