Operatorzy VoIP tracą miliony

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ImageIle osób wie, że można sporo zaoszczędzić na kosztach połączeń telefonicznych wykorzystując Internet. Ciągle chyba jeszcze mała część naszego społeczeństwa. Operatorzy VoIP w Europie tracą miliony, gdyż nie prowadzą odpowiednich działań edukacyjnych adresowanych do konsumentów - posiadaczy telefonów stacjonarnych.

Z badań międzynarodowych prowadzonych przez firmę badawczą Savatar (2006) wynika, że dla prawie 64% europejskich małych i średnich firm (MSP) nie ma mają żadnego lub prawie żadnego znaczenia usługi VoIP. Około 79% respondentów stwierdziło, że VoIP to tylko „tanie rozmowy”. 8% z nich dodało, że zwykle są to rozmowy o słabej jakości połączenia. Tylko 1% respondentów zauważył, że zastosowanie VoIP może przyczynić się do rozwoju firmy.

W badaniu zapytano przedstawicieli 400 firm z Francji, Niemiec, Holandii i Wielkiej Brytanii. Wyniki europejskiego sondażu są o wiele gorsze niż te uzyskane w 2004 r. podczas badania amerykańskich firm. Wyniki badań przyniosły niespodziewany rezultat. Okazało się, że operatorzy VoIP są w ogóle nie zainteresowani świadczeniem usług consultingowych, które przyczyniłyby się do przedstawienia firmom zalet nowej technologii.

 

W Europie, ze względu na wysokie koszty połączeń, usługi VoIP są idealnym rozwiązaniem dla większości MSP. Odpowiednie akcje edukacyjne pozwoliłyby uwidocznić właścicielom firm oszczędności w kosztach telekomunikacyjnych, jak również ukazałyby pełne możliwości, jakie niesie zastosowanie VoIP w rozwoju sieci sprzedaży. Wniosek jest prosty. Najlepszą strategią dla operatorów VoIP jest podjęcie działań edukacyjnych, które zdejmą z VoIP łatkę „tanich rozmów”. Dzisiaj większość właścicieli MSP nawet nie wie, gdzie mogą uzyskać odpowiednią informację na temat VoIP.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie