Konsumenci chcą więcej Internetu

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageKonsumenci, młodzi i starzy, wierzą w Internet i chcą go coraz więcej. W domu, w pracy, w podróży. Internet staje się powoli niezbędnym narzędziem w codziennym życiu bez którego niektórym trudno żyć i komunikować się z innymi. Czy za kilkanaście lat będziemy mogli powiedzieć, że oto w 2007 roku rozpoczął się wiek Internetu?

 

Od wielu lat obserwujemy, jak Internet po kolei zdobywa nowe obszary naszego życia gospodarczego i społecznego. Wciąż jednak wiele firm i instytucji, bojąc się zmian, jakie niesie ze sobą rozwój Internetu i technologii cyfrowej, broni starego porządku w obawie przed utratą zysków. Wciąż zbyt wiele firm wierzy w to, że epoka cyfrowa jeszcze długo nie nadejdzie, że jest to tylko wątek poboczny w rozwoju.

Podobnie zachowują się instytucje publiczne. Zbyt wiele podmiotów nie rozumie natury nowych technologii i tego, jak Internet może zmienić działalność biznesową czy publiczną. Wiele jednak wskazuje, że 2007 rok będzie rokiem przełomowym. Za zmianami są przede wszystkim konsumenci, którzy coraz częściej codziennie korzystają z szerokopasmowego dostępu do Internetu. Także media stawiają na zmianę i rozwijają telewizję cyfrową, w której to konsument decyduje, co chce oglądać.

Era Internetu jest wyzwaniem dla dotychczasowych form promocji, reklamy i public relations, ale także edukacji. Wymaga nowego, kreatywnego podejścia i zastosowania nowatorskich form docierania do konsumenta. W końcu to konsument rządzi na rynku, więc może wymagać.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie