Internet w szkole: korzystaj i uważaj

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Luka w zabezpieczeniach stron internetowych wstrząsnęła niedawno prawie całym wirtualnym światem. Tysiące ludzi musiało zmieniać hasła do poczty i kont bankowych. Ale jak przekonać zatopionych w cyfrowym świecie uczniów do ostrożności? W bardzo ciekawej prezentacji tłumaczą to fachowcy z Naukowej Akademickiej Sieci Komputerowej.fot. MAPPTIPE

Pytania można bowiem mnożyć. Dlaczego w internecie należy podawać jak najmniej informacji o sobie? Kto i jak może to wykorzystać i wpędzić nas w kłopoty? Czemu hasła dostępu do naszych profili i poczty są podobne do szczoteczki do zębów? Jak przez naszą lekkomyślność w sieci możemy zaszkodzić innym, często naszym kolegom i przyjaciołom?

Wraz z rozwojem technologicznym takich pytań przybywa, a odpowiedzi powinien znać każdy użytkownik globalnej sieci. A jeśli nie konkretne odpowiedzi, to przynajmniej ogólne zasady, o których należy pamiętać, logując się do sieci za pomocą smartfona, tabletu czy komputera.

O tym, jakte zasady są ważne w codziennym życiu, mogą przekonać uczniów prezentacje-wykłady, przygotowane przez NASK oraz Fundację Nauka i Wiedza. Tytuły mówią same za siebie: „Prywatność”, „Nowe trendy”, „Niebezpieczne kontakty”, „Cyberprzemoc”, „Netykieta” , „Security” i „Szkodliwe treści”.

Każda z nich to doskonały punkt wyjścia do przeprowadzenia zajęć w starszych klasach szkoły podstawowej oraz w szkołach ponadpodstawowych. Są przygotowane bardzo przejrzyście i zrozumiale, z wykorzystaniem zabawnych filmów animowanych, wypowiedzi ekspertów, danych statystycznych.

Warto, by z tym materiałem zapoznali się nie tylko nauczyciele (nie tylko informatyki) oraz uczniowie, lecz także rodzice. Oni też muszą mieć świadomość zagrożeń i zwracać szczególną uwagę na kwestie bezpieczeństwa podczas korzystania z Internetu przez najmłodszych jego użytkowników.

Źródło: Newsletter portalu Edukator.pl

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie