Internet w szkole: korzystaj i uważaj

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Luka w zabezpieczeniach stron internetowych wstrząsnęła niedawno prawie całym wirtualnym światem. Tysiące ludzi musiało zmieniać hasła do poczty i kont bankowych. Ale jak przekonać zatopionych w cyfrowym świecie uczniów do ostrożności? W bardzo ciekawej prezentacji tłumaczą to fachowcy z Naukowej Akademickiej Sieci Komputerowej.fot. MAPPTIPE

Pytania można bowiem mnożyć. Dlaczego w internecie należy podawać jak najmniej informacji o sobie? Kto i jak może to wykorzystać i wpędzić nas w kłopoty? Czemu hasła dostępu do naszych profili i poczty są podobne do szczoteczki do zębów? Jak przez naszą lekkomyślność w sieci możemy zaszkodzić innym, często naszym kolegom i przyjaciołom?

Wraz z rozwojem technologicznym takich pytań przybywa, a odpowiedzi powinien znać każdy użytkownik globalnej sieci. A jeśli nie konkretne odpowiedzi, to przynajmniej ogólne zasady, o których należy pamiętać, logując się do sieci za pomocą smartfona, tabletu czy komputera.

O tym, jakte zasady są ważne w codziennym życiu, mogą przekonać uczniów prezentacje-wykłady, przygotowane przez NASK oraz Fundację Nauka i Wiedza. Tytuły mówią same za siebie: „Prywatność”, „Nowe trendy”, „Niebezpieczne kontakty”, „Cyberprzemoc”, „Netykieta” , „Security” i „Szkodliwe treści”.

Każda z nich to doskonały punkt wyjścia do przeprowadzenia zajęć w starszych klasach szkoły podstawowej oraz w szkołach ponadpodstawowych. Są przygotowane bardzo przejrzyście i zrozumiale, z wykorzystaniem zabawnych filmów animowanych, wypowiedzi ekspertów, danych statystycznych.

Warto, by z tym materiałem zapoznali się nie tylko nauczyciele (nie tylko informatyki) oraz uczniowie, lecz także rodzice. Oni też muszą mieć świadomość zagrożeń i zwracać szczególną uwagę na kwestie bezpieczeństwa podczas korzystania z Internetu przez najmłodszych jego użytkowników.

Źródło: Newsletter portalu Edukator.pl

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie