Ku dalszym zmianom w edukacji?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Maluchy "uratowane", a więc Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowuje się do konsultacji społecznych w sprawie zmian w systemie oświaty. Jak możemy przeczytać na stronie urzędu, "prace dotyczące zmiany podstawy programowej i programów nauczania będą przebiegały w grupach przedmiotowych." Jednocześnie z informacji wynika, że powstała grupa Ekspertów Dobrych Zmian w Edukacji. Jak czytamy, "wychodząc naprzeciw potrzebom, w grupie tej znaleźli się teoretycy i praktycy."

Do 22 stycznia 2016 r. można zgłosić drogą e-mailową (na adres dyrektora Gabinetu Politycznego Ministra: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) swoją kandydaturę do udziału w pracach tej grupy. Nie zostały sprecyzowane warunki, zatem należy rozumieć, że każdy, kto mógłby coś wnieść w prace nad zmianami systemu oświaty, może się zgłosić.

Im więcej osób, którym zależy na dobrych zmianach w edukacji weźmie udział w pracach tejże grupy Ekspertów, tym lepiej dla polskiej szkoły, uczniów i rodziców. Jest wiele rzeczy do poprawy w szkołach i dobrze byłoby o nich porozmawiać w jak najszerszym, merytorycznym gronie. Zachęcamy do wysyłania zgłoszeń!

Jakby ktoś chciał poznać listę osób, które już się zgłosiły – znajdzie ją na stronie MEN: https://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/men-zaprasza-do-grupy-ekspertow-dobrych-zmian-w-edukacji.html

A na Nowy Rok 2016 chcielibyśmy nam wszystkim życzyć ewolucji, a nie rewolucji w polskiej szkole. Byłoby dobrze, aby o edukacji spierali się teoretycy i praktycy edukacji, a nie politycy i eksperci od polityki. Czy tak się stanie, wydaje mi się, że przekonamy się już bardzo szybko.

Udanego Sylwestra!

Redakcja Edunews.pl

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie