Wy(generowane) słowa

fot. Joanna Krzemińska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wakacje to dobry czas na eksperymentowanie. W trakcie roku szkolnego pędzimy w wirze zdarzeń i często nie mamy chwili na to, by się zatrzymać i poznać nowe narzędzia. Okazuje się jednak, że za sprawą prostych rozwiązań możemy zyskać nie tylko dodatkowych kilka minut, ale i przekonać się, że przygotowanie materiałów na zajęcia może być całkiem krótkim i przyjemnym procesem.

Bardzo lubię krzyżówki. Chętnie wykorzystuję je na prowadzonych przeze mnie lekcjach języka polskiego. Rewelacyjnie sprawdzają się na przykład jako powtórzenie materiału przed klasówką. Najczęściej autorami łamigłówek, wykorzystywanych podczas zajęć, są sami uczniowie, którzy dzielą się później efektami pracy i zamieniają kartkami z diagramami. Bywa jednak i tak, że przychodzę na lekcję z własnym „gotowcem”, który rozwiązują wszyscy.

Zanim poznałam generator krzyżówek i wykreślanek (który znajdziecie <tu>), przed takimi zajęciami siadałam i rysowałam na kartce interesujące mnie rozwiązanie. Nie muszę mówić, że każda pomyłka skutkowała rozpoczynaniem od początku (nie byłam zadowolona, Wy też nie bylibyście). Później, gotowy materiał, kserowałam i rozdawałam uczniom. Jak się pewnie domyślacie, wykreślanki opracowywałam w podobny sposób. Aż pewnego dnia się zbuntowałam i postanowiłam poszukać innej opcji.

Dziś, kiedy wiem, że mogę przygotować krzyżówkę w kilka chwil, dziele się z Wami tą wiedzą i zapraszam na krótki film instruktażowy, dotyczący korzystania ze wspomnianego narzędzia.

 

Notka o autorce: Joanna Krzemińska jest nauczycielką języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym "Mikron" w Łodzi. Prowadzi własny blog edukacyjny Zakręcony Belfer. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł opublikowany został w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie