Wy(generowane) słowa

fot. Joanna Krzemińska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wakacje to dobry czas na eksperymentowanie. W trakcie roku szkolnego pędzimy w wirze zdarzeń i często nie mamy chwili na to, by się zatrzymać i poznać nowe narzędzia. Okazuje się jednak, że za sprawą prostych rozwiązań możemy zyskać nie tylko dodatkowych kilka minut, ale i przekonać się, że przygotowanie materiałów na zajęcia może być całkiem krótkim i przyjemnym procesem.

Bardzo lubię krzyżówki. Chętnie wykorzystuję je na prowadzonych przeze mnie lekcjach języka polskiego. Rewelacyjnie sprawdzają się na przykład jako powtórzenie materiału przed klasówką. Najczęściej autorami łamigłówek, wykorzystywanych podczas zajęć, są sami uczniowie, którzy dzielą się później efektami pracy i zamieniają kartkami z diagramami. Bywa jednak i tak, że przychodzę na lekcję z własnym „gotowcem”, który rozwiązują wszyscy.

Zanim poznałam generator krzyżówek i wykreślanek (który znajdziecie <tu>), przed takimi zajęciami siadałam i rysowałam na kartce interesujące mnie rozwiązanie. Nie muszę mówić, że każda pomyłka skutkowała rozpoczynaniem od początku (nie byłam zadowolona, Wy też nie bylibyście). Później, gotowy materiał, kserowałam i rozdawałam uczniom. Jak się pewnie domyślacie, wykreślanki opracowywałam w podobny sposób. Aż pewnego dnia się zbuntowałam i postanowiłam poszukać innej opcji.

Dziś, kiedy wiem, że mogę przygotować krzyżówkę w kilka chwil, dziele się z Wami tą wiedzą i zapraszam na krótki film instruktażowy, dotyczący korzystania ze wspomnianego narzędzia.

 

Notka o autorce: Joanna Krzemińska jest nauczycielką języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym "Mikron" w Łodzi. Prowadzi własny blog edukacyjny Zakręcony Belfer. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł opublikowany został w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie