Wirtualna Pracownia Edukacji Filmowej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wirtualna Pracownia to miejsce spotkań i dyskusji. Nauczyciele znajdą w niej wszystko, co może pomóc w prowadzeniu zajęć filmowych z młodzieżą: e-materiały, scenariusze lekcji, testy i filmy. O tym dlaczego warto dyskutować o miejscu filmu w szkole przekonali się uczestnicy projektu Filmoteki Szkolnej. Akcja!CC-BY CEO / M.Kułakowski

 

"Wymiana doświadczeń, to pomysły, które mogą zainspirować i pozwalają doskonalić swój warsztat. To również wymiana myśli - towaru coraz bardziej deficytowego. To także możliwość zawiązania bliższych więzi między nauczycielami, co może zaowocować w przyszłości" - podsumowuje uczestniczka kursu internetowego edukacji filmowej.

Teraz Centrum Edukacji Obywatelskiej stworzyło przestrzeń do dyskusji dostępną dla każdego.

Czym są wirtualne pracownie?

Wirtualne Pracownie są darmowe i otwarte. Powstały w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0. z myślą o tym, aby dać nauczycielom miejsce do wymiany pomysłów, pytań i wątpliwości oraz czerpania inspiracji do codziennej pracy. Filmoteka Szkolna. Akcja! i przyłączyła się do tej inicjatywy i tak otworzyliśmy Wirtualną Pracownię Edukacji Filmowej.

Do odkrywania możliwości edukacyjnych filmu zachęca patron pracowni Andrzej Jakimowski - reżyser “Zmruż oczy” i “Sztuczek”, scenarzysta i producent. Pracownię wspiera Polski Instytut Sztuki Filmowej. Czeka w niej również doświadczony opiekun, który nie tylko moderuje dyskusję, ale także poleca wartościowe materiały i odpowiada na pytania uczestników.

Żeby włączyć się do dyskusji w pracowni i skorzystać zamieszczonych w niej materiałów wystarczy wejść na stronę: http://szkolazklasa20.pl/pracownia i po krótkiej rejestracji, jako Wolny Słuchacz przejść do Wirtualnej Pracowni Edukacji Filmowej. Po dyskusjach w pracowni włączycie się do Akcji!

Mając głowę pełną nowych pomysłów, nauczyciele mogą wyruszyć z uczniami w plener szukać filmowych tematów, mogą zorganizować w szkole dyskusje, warsztaty, lub lekcje filmowe.

Na wiosnę każdy ma szansę zapisać się do projektu Filmoteka Szkolnej. Akcja! a czterdzieści szkół spośród uczestników projektu zaprosimy w czerwcu do Warszawy na dwudniowy Festiwal Filmoteki Szkolnej. Otwieramy kolejną turę zgłoszeń. Na zgłoszenia czekamy do 30 kwietnia - formularz złoszenia.

(Źródło: CEO)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie