Energia prosto z pudełka

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Otacza nas coraz więcej urządzeń elektronicznych, które potrzebują prądu. Energetyka, jako nauka i gałąź przemysłu staje się coraz ważniejsza w życiu gospodarczym Polski, a energia stanowi i będzie stanowić kluczowy czynnik rozwoju. Z drugiej strony świadomość znaczenia energetyki w społeczeństwie jest niska – większość z nas się tym nie interesuje. To spore wyzwanie także dla szkół.fot. RWE

Aktualny poziom wiedzy Polaków na temat zagadnień związanych z energią, takich jak: nowoczesne sposoby wytwarzania, emisja CO2, czy rola odnawialnych źródeł energii w ochronie klimatu pozostaje na niezadowalającym poziomie. Z badań przeprowadzonych przez TNS Polska dla RWE Polska SA wynika, że 66,5 proc. Polaków nie interesuje się energetyką i nie śledzi zagadnień związanych z rynkiem energii. Ten brak zainteresowania tematyką energii cechuje przede wszystkim osoby młode, które powinny myśleć o tym jak będzie zmieniać się środowisko, w którym będą żyć za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat. 

W badaniach przebadano także młodzież i rodziców. Okazuje się, że 53% uczniów nie lubi fizyki, szczególnie dotyczy osób w wieku 13-15 lat. Z drugiej strony 85% polskich rodziców chciałoby, aby ich dziecko miało w szkole dostęp do interaktywnych pomocy naukowych i zestawów doświadczalnych na temat energii.

5 grudnia ruszyła trzecia, ogólnopolska edycja autorskiego programu realizowanego przez Fundację RWE w Polsce i Centrum Nauki Kopernik – RWE Power Box. Wykorzystuje on zestaw edukacyjny, który służy do badania zjawisk przyrodniczych związanych z różnymi rodzajami energii, umożliwia przeprowadzanie doświadczeń, a także obserwowanie oraz pomiar ich efektów.

„W związku z popularnością programu RWE Power Box zdecydowaliśmy się na zaproszenie do programu nauczycieli z całej Polski oraz na poszerzenie grupy docelowej o młodzież gimnazjalną. Uważamy, że edukacja młodego pokolenia na temat odnawialnych i konwencjonalnych źródeł energii i świadomego wykorzystania energii elektrycznej przyczynia się do lepszego zrozumienia otaczającej nas rzeczywistości, której integralną częścią są zaawansowane technologie oraz energia i ochrona klimatu” – mówi Iwona Jarzębska, Dyrektor ds. Komunikacji RWE Polska S.A. „Życzymy wszystkim uczestnikom programu wspaniałej przygody z zestawami RWE Power Box oraz nieograniczonej kreatywności w wymyślaniu nowych wariantów doświadczeń”.

Nauczyciele, którzy zgłoszą swoje szkoły do programu wezmą udział w specjalnym warsztacie przeprowadzonym przez Centrum Nauki Kopernik, przygotowującym ich do przeprowadzania eksperymentów za pomocą zestawu edukacyjnego RWE Power Box. Szczegółowe informacje na ten temat będą dostępne na stronie internetowej projektu: www.powerboxrwe.pl.

fot. RWE

„Radość odkrywania to nasz znak szczególny. Każdy odwiedzający Kopernika wie, że nie będzie się tu nudził, zostanie zaangażowany w działanie, przeprowadzi realne doświadczenia. Takie są też nasze pudełka edukacyjne, które tworzymy dla nauczycieli i szkół. Dzięki projektom takim jak Power Box nauka pod znakiem Centrum Nauki Kopernik może trafić do wielu szkół w Polsce, wspierając działania zaangażowanych nauczycieli i zmieniając polską edukację.” mówi Anna Dziama, kierownik działu Edukacji w Centrum Nauki Kopernik.

Do tej pory odbyły się dwie edycje programu, które objęły zasięgiem 100 szkół z Warszawy, powiatu malborskiego i suwalskiego.

(Źródło: RWE)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie