Pyton z Cambridge dla pomysłowych studentów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

projekty edukacyjneRuszył konkurs Cambridge PYTHON dla studentów i młodych naukowców na przedsięwzięcie biznesowe wykorzystujące nowoczesne technologie. Organizowany jest pod hasłem "Wiesz, Wymyśl, Wygraj!". Jego organizatorami są Ambasada Brytyjska w Warszawie, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Uniwersytet w Cambridge w Anglii.

 

Autorzy najlepszych pomysłów otrzymają pomoc w pozyskaniu inwestorów dla swojego projektu. Zgłoszenia będą przyjmowane do 1 czerwca 2008 r.

 

„Zwycięskie projekty będą potem jeszcze dopracowywane i szlifowane, tak by zainteresować inwestorów. Jest to druga edycja konkursu "Wiesz, Wymyśl, Wygraj!". Przeprowadzona w 2007 roku edycja pilotażowa zakończyła się sukcesem. Autorzy pięciu z siedmiu finałowych projektów prowadzą negocjacje z inwestorami. Rozmowy dotyczą kwot od kilkuset tysięcy do kilku milionów złotych" – mówi Anna Perlik, przedstawicielka organizatorów. 

 

Oferowana finalistom konkursu pomoc opiera się na idei tzw. pythoningu, którą stworzył prof. Shailendra Vyakarnam z Uniwersytetu w Cambridge. Chodzi o to, aby zapewnić stawiającym pierwsze kroki w trudnym świecie biznesu młodym ludziom troskliwą opiekę. Nazwa nawiązuje do nietypowego dla gadów postępowania pytonów, które opiekują się swoim potomstwem.

 

„Dojrzały osobnik owija się wokół jaj, aby zapewnić im odpowiednią temperaturę. Rozwój zarodkowy trwa około 100 dni, przez cały ten czas pyton przebywa w pobliżu gniazda. Młode rodzą się szybko i po wykluciu są silne i gotowe do samodzielnego życia. Zdaniem prof. Vyakarnama, najważniejszymi elementami w procesie inkubacji są ludzie zaangażowani we wspieranie startujących przedsięwzięć i odpowiednia atmosfera” - podkreśliła Perlik.

 

Szczegółowe informacje na temat konkursu można znaleźć na stronie internetowej: www.cambridgepython.pl

 

(Źródło: laboratoria.net)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie