Wizualizacja problemu - lepsze wyniki w nauce

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ict w edukacjiBadania przeprowadzone przez MIND Research Institute, pozarządowy instytut badawczy w Stanach Zjednoczonych, dowodzą, że warto posługiwać się na lekcjach obrazem, aby wytłumaczyć uczniom z matematyki. W okręgu Orange w Kalifornii wykorzystanie multimediów matematycznych na lekcjach podwoiło liczbę pozytywnych ocen w testach.
 
Oprogramowanie ST Math dla klas 1-5 szkoły podstawowej opiera się na wynikach badań neurofizyków z Uniwersytetu Kalifornia w Irvine. Uczniowie próbują rozwiązać zadania matematyczne prezentowane w formie puzzli, zanim w ogóle zostaną im wyjaśnione pojęcia matematyczne i symbole. Cały proces nauczania opiera się na ciągu "gier", co pozwala lepiej dopasować tempo nauki do indywidualnych potrzeb i możliwości. Uczniowie starają się myśleć "naprzód", a od prowadzących otrzymują cały czas komunikaty dlaczego dane rozwiązanie działa lub nie.
 
W okręgu Orange w Inicjatywie Matematycznej uczestniczy ponad 15 tys. uczniów z 64 szkół podstawowych, które wybrano do udziału w projekcie opierając się o wyniki testów matematycznych osiąganych przez uczniów. Postęp jest widoczny, ponieważ już aktualnie odsetek uczniów, które osiągają w teście dobre i bardzo dobre wyniki wzrósł w tych szkołach o 12% (w pozostałych szkołach stanowych w Kalifornii współczynnik ten wynosi 4,5%).
 
"Widzimy wyraźnie, jak wiele dobrego możemy zrobić mając do dyspozycji takie narzędzia" – powiedział Andrew R. Coulson, prezes MIND. 
 
Wizualizacja problemu prowadzi o lepszych wyników osiąganych przez uczniów. Zachęcony sukcesem instytut wprowadza właśnie nowy, bardziej zaawansowany program edukacji matematycznej, który wykorzystuje interaktywne animacje w nauczaniu matematyki. Jak twierdzą jego twórcy, wystarczy wykorzystanie elementów programu na dwóch zajęciach tygodniowo, aby osiągnąć optymalne wyniki.
 
Na rynku pojawia się coraz więcej produktów wykorzystujących multimedia w nauczaniu i rozwoju osobistym. Dzieci i młodzież przyzwyczajone są, że od najmłodszych lat towarzyszą im filmy i interaktywne animacje. Są przyzwyczajone do rozumienia przekazu ukrytego w obrazach, znacznie gorzej natomiast operują i rozumieją teksty. Gdy nauczyciel potrafi wkomponować materiały multimedialne w tok prowadzonych zajęć, stają się one bardziej atrakcyjne dla uczniów, a jednocześnie zwiększają się szanse, że prezentowany problem zostanie właściwie zrozumiany. Nie ma też żadnych przeciwskazań, aby wizualizacja przekazu edukacyjnego miała miejsce na wszystkich przedmiotach szkolnych.
 
(Źródło: eSchoolNews.com)
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)   
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie