Najlepsze narzędzie AI dla edukacji powstało w Polsce!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

EdTool, czyli oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji skierowane do nauczycieli, zdobyło główną nagrodę w międzynarodowym konkursie EdTech Breakthrough Awards 2025 w kategorii Publishing Software of the Year (e-Learning). Narzędzie stworzone zostało przez gdańską firmę Learnetic.

EdTool został wprowadzony na rynek na początku bieżącego roku. Zadaniem oprogramowania jest szybkie tworzenie interaktywnych materiałów edukacyjnych dzięki wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji. Nauczyciele mogą przygotować własne ćwiczenia, testy i quizy na podstawie krótkiego opisu (tzw. promptu) lub zdjęcia strony podręcznika. Narzędzie pozwala także skonfigurować ćwiczenia, w tym dostosować je do wieku i etapu edukacyjnego uczniów.

EdTool, czyli osobisty asystent nauczyciela

Pod wieloma względami EdTool może być nazwany osobistym asystentem nowoczesnego nauczyciela. Narzędzie wyposażone jest w szereg funkcji, których celem jest ułatwienie najbardziej żmudnych i czasochłonnych zadań:

  • Kreator lekcji – pozwala tworzyć w łatwy sposób materiały edukacyjne samodzielnie (wykorzystując gotowe moduły interaktywne) lub przy pomocy technologii AI. Sztuczna inteligencja, z której korzysta EdTool, zaprojektuje ćwiczenia na podstawie materiałów źródłowych (np. zdjęcia lub skanu strony podręcznika, ewentualnie krótkiego opisu tekstowego, w którym opiszesz to, jak ma wyglądać Twoje ćwiczenie).
  • Wysyłanie zadań – materiały przygotowanie w EdToolu możesz wykorzystać podczas lekcji lub wysłać uczniom w ramach testu lub indywidualnej pracy. Swoimi ćwiczeniami możesz dzielić się z innymi np. przy pomocy linku lub kodu QR.
  • Raporty i analizy – kiedy uczniowie pracują z Twoimi materiałami stworzony w EdToolu, możesz sprawdzić ich wyniki, a także bardziej szczegółowe statystyki – w ten sposób możesz dowiedzieć się, jakie obszary ich wiedzy wymagają powtórki, gdzie należy jeszcze ich zmotywować, a z czym radzą sobie już doskonale.
  • Materiały w różnych językach – raz stworzoną lekcję w EdToolu możesz jednym kliknięciem w pełni przetłumaczyć i przeformatować na inny język – dotyczy to także funkcji tworzenia ćwiczeń na podstawie zdjęcia podręcznika (zrób zdjęcie strony w jednym języku i wygeneruj ćwiczenia w innym!). Tę funkcję docenią szczególnie nauczyciele pracujący w klasach zróżnicowanych językowo.

Można samemu wypróbować, co jeszcze potrafi EdTool: https://www.edtool.com/pl/.

EdTool w konkursie EdTech Breakthrough

Jury konkursy EdTech Breakthrough doceniło przede wszystkim innowacyjne funkcje i intuicyjność programu EdTool. Sędziowie oceniali m.in. wydajność, funkcjonalność, łatwość użytkowania narzędzia stworzonego przez firmę Learnetic, a także stosunek jego wartości do ceny.

Cieszymy się, że szybki rozwój EdToola doceniany jest zarówno na polskim, jak i światowym rynku. To nie jest kolejne narzędzie z wrzuconym na siłę AI, a faktyczna pomoc dla nauczycieli! – komentuje Jacek Świątek, dyrektor marketingu w Learnetic SA.

EdTech Breakthrough to międzynarodowy konkurs, który od 2019 roku nagradza firmy i osoby tworzące innowacyjne rozwiązania, pionierskie projekty i pomysły rozwijające rynek technologii edukacyjnych. W inicjatywie oceniane są zarówno startupy, jak i globalni liderzy branży.

Międzynarodowy sukces polskiego rozwiązania dla sektora edukacyjnego jest dowodem na to, że polskie szkoły nie muszą sięgać po narzędzia tworzone za oceanem. Lokalne rozwiązania mogą z nimi konkurować, a nawet być od nich lepsze!

To kolejny sukces gdańskiej firmy na rynku międzynarodowym. W poprzednich latach programy stworzone przez Learnetic otrzymały prestiżowe nagrody w Dubaju (Gess Education Awards 2024) i Londynie (Bett Awards 2024).

Na zdjęciu: Artur Dyro – prezes firmy Learnetic SA.

 

(Źródło: Learnetic, EdTechBreakthrough.com)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie