Story Dice - kości opowieści

fot. Story Dice

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Cyfrowe narzędzia do tworzenia narracji coraz częściej pomagają uczniom pisać niesamowite opowieści. Szukając motywujących sposobów na rozwijanie umiejętności narracyjnych, natrafiłyśmy na bezpłatną aplikację Story Dice, będącą nawiązaniem do popularnej gry Story Cubes.

Dziecko może wygenerować w niej pomysł na opowieść, tak w formie pisemnej jak i ustnej, ćwicząc równocześni umiejętność pisania i mówienia. Czytelny i intuicyjny interfejs sprawia, że aplikacja może być używana zarówno przez młodsze dzieci jak i uczniów klas starszych.

Korzystanie z niej nie wymaga umiejętności czytania, mogą więc używać jej także uczniowie z niepełnosprawnością umiarkowaną znaczną do rozwijania mowy. Dla dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera, szczególnie tych niezmotywowanych, będzie dodatkową zachętą do tworzenia opowieści z wylosowanych kości i do pobudzania kreatywności.

Aplikację na urządzenia z systemem Android – pobierz

Aplikację na urządzenia z systemem iOS – pobierz

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej.

 

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie