Innowacyjne narzędzia służące edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
innowacje w edukacjiAmerykański Związek Producentów Oprogramowania (SIIA) co roku przygląda się najnowszym technologiom pod kątem możliwości ich wykorzystania w edukacji. Spośród 29 aplikacji zgłoszonych do Inkubatora Innowacji w ubiegłym roku – wybrano 10 produktów, natomiast dwa wyróżniono jako narzędzia mające duże szanse na sukces w sektorze edukacji.
 
Oceny zgłoszonych produktów dokonywano w oparciu o kryteria wypracowane specjalnie pod kątem systemu kształcenia od przedszkola do studiów doktoranckich: narzędzia XXI wieku, dostęp w każdym miejscu i czasie, wspieranie edukacji uczniów o zróżnicowanych umiejętnościach, narzędzia oceniania, wsparcie przedsiębiorczości.

Na czele listy wyróżnionych technologii znalazł się Pulse Smartpen firmy Livescribe - nietypowy długopis zamieniający tekst pisany na cyfrowy oraz nagrywający wykład/prezentację. Długopisy cyfrowe (albo inteligentne długopisy, czy smartpeny) zostały już przez niektórych specjalistów uznane za narzędzia o większych możliwościach niż komputerowy edytor tekstów. Chociaż taka ocena jest raczej zbyt wysoka – z całą pewnością jest to narzędzie, które może zrobić wielką „karierę“ w edukacji, zwłaszcza na poziomie średnim i wyższym.
 
Image
 
Co on potrafi? Po pierwsze zapisuje to, co piszemy na papierze w pamięci i po podłączeniu do komputera umożliwia przeniesienie tekstu na ekran. Ale jeśli zrobiliśmy również jakiś obrazek – możemy zrobić mu zdjęcie wmontowanym w długopis aparatem i przenieść na ekran komputera. Jeśli lubimy robić notatki w formie mapy myśli, to może być faktycznie narzędzie przydatne do szybkiego ich przenoszenia do formy cyfrowej. Jesteśmy na ważnym wykładzie i chcemy powrócić do niego później – nagrywamy wykład korzystając z wbudowanego w długopis dyktafonu cyfrowego. Dla wielu studentów wydaje się to być fantastyczne narzędzie – zamiast robić notatki podczas nudnego wykładu mogę wysłać na wykład mój długopis, a samemu zająć się czymś sensowniejszym... No i oczywiście w drugą stronę – uczestniczę w arcyciekawym spotkaniu, obawiam się, że moje notatki nie obejmą wszystkiego, co zostało powiedziane – taki długopis pozwoli mi jednocześnie i robić notatki i zachowywać w pamięci wszystko, co zostało powiedziane.

"Pulse Smartpen jest dość tanim sposobem na wyposażenie każdego ucznia i nauczyciela w nowoczesne technologie [edukacyjne]." – mówi Holly De Leon z SIIA. "Pozwala uczyć się po swojemu, zgodnie z indywidualnymi peferencjami. Dostarczamy studentom narzędzie, które pozwala uczyć się efektywniej."
 
Z kolei WACS, czyli stworzony przez Instytut Waterforda System Oceny Umiejętności Kluczowych, został uznany za produkt, który ma największe szanse na szybki sukces w sektorze edukacji. Jest to zespół testów online do rozwiązywania w szkole lub w domu, który pomaga ocenić kompetencje językowe (a wkrótce i matematyczno-przyrodnicze) dzieciom na etapie II klasy szkoły podstawowej lub wcześniejszym (także przedszkolnym). Jego autorzy sugerują przeprowadzanie testów co najmniej trzykrotnie w roku szkolnym.

Narzędzie pozwala na publikację wyników indywidualnych osiągnięć zaraz po ukończeniu testów, co pozwala je także szybko przekazać nauczycielom i rodzicom. Raport indywidualny zawiera dane i rekomendację, na które elementy należy zwrócić uwagę podczas edukacji dziecka.
 
waterford assessment for core skills
 
WACS jest odpowiedzią na rosnące potrzeby w zakresie śledzenia postępów uczniów w nauce. Jest narzędziem przyjaznym dla dzieci i dopasowanym do ich możliwości. Autorzy systemu zadbali o to, aby uczniowie chcieli brać udział w testach. Dzięki animacjom i muzyce, przypominają one raczej zabawę, dają dzieciom dużo radości i satysfakcji z osiągnięć.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie