Stypendia 2.0?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageNikt chyba się nie spodziewał, że również program stypendialny można przygotować w wersji… Web 2.0. W połowie kwietnia 2007 r. amerykańska firma CollegeToolkit.com ogłosiła pierwszy program stypendialny, w którym studenci nie tylko ubiegają się o stypendium, ale jeszcze wskazują zwycięzcę. Stwarza to możliwość bardziej demokratycznego wyboru laureatów.

 

A jest o co walczyć. CollegeToolkit.com oferuje stypendium w wysokości 10 tys. USD. Ale zwycięzca zostanie wyłoniony w oparciu o system głosowania przygotowany przez firmę. W systemie tym studenci nie tylko walczą o stypendium, ale są też jednocześnie sędziami.

Organizatorzy przedsięwzięcia wyszli z założenia, że zbyt często studenci znajdują się na łasce komisji przyznającej stypendia. Dlatego postanowili, przy wykorzystaniu popularnych stron jak YouTube lub Digg, pozwolić uczestnikom konkursu zadecydować, kto zasługuje na wygraną.

Konkurs jest kilkuetapowy. Po pierwsze studenci są proszeni o napisanie pracy na temat „Dlaczego chcę studiować?”. Wszystkie prace zostaną zgromadzone na stronie CollegeToolikt.com, gdzie odbędzie się głosowanie. W pierwszej rundzie, której zakończenie przewidziano na 31 lipca 2007, zostanie wybranych 10 finalistów. Potem z nich uczestnicy konkursu wyłonią zwycięzcę.

Każdy amerykański student może wziąć udział w tym konkursie. Stypendium nie jest obwarowane żadnymi warunkami. Zdaniem organizatorów konkursu jest to świetny pomysł na zachęcenie młodych ludzi do edukacji i starania się o studia.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...
Ppp napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
Trochę na biologii, trochę na WF, trochę na godzinach wychowawczych - najważniejsze rzeczy dałoby si...
Jan napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Do: Gość: No i o czym to świadczy? Bo na pewno nie o wadach arkuszy egzaminacyjnych, ani nie o tym ż...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
W roku 2025 na ogólną liczbę maturzystów (ok. 190 tysięcy) abiturienci złożyli ponad 38 tysięcy wn...
Jan napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Jeśli uczelnie miałyby przeprowadzać swoje odrębne egzaminy wstępne, to chyba jest to bardzo dobry p...
Anna napisał/a komentarz do Chatbot AI nie jest przyjacielem dziecka!
niezrozumiała rekomendacja: "dzieci poniżej 18 roku życia nie powinny w ogóle móc wchodzić w interak...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie