Stypendia 2.0?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageNikt chyba się nie spodziewał, że również program stypendialny można przygotować w wersji… Web 2.0. W połowie kwietnia 2007 r. amerykańska firma CollegeToolkit.com ogłosiła pierwszy program stypendialny, w którym studenci nie tylko ubiegają się o stypendium, ale jeszcze wskazują zwycięzcę. Stwarza to możliwość bardziej demokratycznego wyboru laureatów.

 

A jest o co walczyć. CollegeToolkit.com oferuje stypendium w wysokości 10 tys. USD. Ale zwycięzca zostanie wyłoniony w oparciu o system głosowania przygotowany przez firmę. W systemie tym studenci nie tylko walczą o stypendium, ale są też jednocześnie sędziami.

Organizatorzy przedsięwzięcia wyszli z założenia, że zbyt często studenci znajdują się na łasce komisji przyznającej stypendia. Dlatego postanowili, przy wykorzystaniu popularnych stron jak YouTube lub Digg, pozwolić uczestnikom konkursu zadecydować, kto zasługuje na wygraną.

Konkurs jest kilkuetapowy. Po pierwsze studenci są proszeni o napisanie pracy na temat „Dlaczego chcę studiować?”. Wszystkie prace zostaną zgromadzone na stronie CollegeToolikt.com, gdzie odbędzie się głosowanie. W pierwszej rundzie, której zakończenie przewidziano na 31 lipca 2007, zostanie wybranych 10 finalistów. Potem z nich uczestnicy konkursu wyłonią zwycięzcę.

Każdy amerykański student może wziąć udział w tym konkursie. Stypendium nie jest obwarowane żadnymi warunkami. Zdaniem organizatorów konkursu jest to świetny pomysł na zachęcenie młodych ludzi do edukacji i starania się o studia.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie