- 181. Niedobre skutki chwilowego wyprowadzenia kozy
- (Opinie)
- ... W mojej historii w roli rabina występuje… Przemysław Czarnek, natomiast nieprzeliczoną rzeszę Icków odgrywają organy prowadzące placówek oświatowych. Do wieży z kości słoniowej, w której zamieszkuje ...
- Utworzone: 26-07-2022
- 182. Ubezpiecz się, ociepl dom i nie pisz dla idiotów
- (Opinie)
- ... istotnym elementem politycznej gry o rząd dusz, a w swojej skrajnej (coraz częściej obserwowanej) postaci przypomina swój totalitarny oryginał. Czy w przekazie szkolnym jest miejsce na taką narrację i ...
- Utworzone: 24-07-2022
- 183. Program konferencji
- (Media)
- ... Expert) 11.30 Przerwa pogawędkowo-kawowo-przegryzkowa 12.30 Zorganizuj sobie przestrzeń... i daj im wreszcie aktywnie się uczyć Barbara Ostrowska (Szkoły Paderewski w Lublinie, Superbelfrzy RP) ...
- Utworzone: 22-07-2022
- 184. Edukacja obywatelska i samorządność
- (Projekty edukacyjne)
- ... do poziomu całej Warszawy. Dzisiaj stale współpracujemy z kilkunastoma muzeami, dla których przez ponad osiemnaście lat organizowałem imprezy, eventy, gry miejskie – nieodpłatnie – ale kiedy chcę wejść ...
- Utworzone: 20-07-2022
- 185. Czy apki do treningu mózgu dają faktyczne korzyści umysłowi?
- (Badania)
- ... badanie wskazuje, że... to zależy. To może być zaskoczenie, ale wygląda na to, że gry wideo mogą rozwijać inteligencję dzieci - stwierdzili autorzy badania opisanego właśnie na łamach periodyku „Scientific ...
- Utworzone: 19-07-2022
- 186. Znaczenie znaczenia
- (Nauczyciele)
- ... z tego zadowolenie i energię. Autentyczność: Nie odgrywać ról. Być tym samym człowiekiem jako nauczyciel i jako osoba prywatna. Aktywność: Unikać stagnacji, rezygnacji i działać, jak najwięcej. Celowość: ...
- Utworzone: 18-07-2022
- 187. Ocena z zachowania
- (Opinie)
- ... że uczniowie pogrywają z powodzeniem oceną zachowania. Głosy za utrzymaniem oceny Barbara Jastrzębska: Oceniać zachowanie to bardzo trudna czynność. I nie ma idealnego sposobu na obiektywna ocenę. ...
- Utworzone: 11-07-2022
- 188. Demokratycznego autokraty myśli o uspołecznieniu edukacji
- (Dyskusje)
- ... i potencjalnie generującego problemy?! Tylko nieliczni, bliscy nimbu świętości. Idea wartościowa pedagogicznie bez dyskusji przegrywa z pragmatyczną potrzebą spokoju. Jeśli ktoś chciałby zgłębić ten problem, ...
- Utworzone: 05-07-2022
- 189. Narzędziownik zdalnej nauczanki
- (E-learning)
- ... uczniowie mogą znaleźć dydaktyczne, interaktywne gry i zabawy oraz materiały z zajęć lekcyjnych (filmy, prezentacje, przydatne linki…). To również doskonała forma wsparcia uczniów nieobecnych w szkole, ...
- Utworzone: 03-07-2022
- 190. STEAM w edukacji wczesnoszkolnej – dlaczego warto?
- (ICT / TIK)
- ... edukacyjnym. Podczas warsztatów STEAMowych istotną rolę odgrywają takie czynniki, jak: zabawa – zachęcamy do doświadczeń i eksperymentowania, zwracamy uwagę na emocje jakie towarzyszą całemu procesowi. ...
- Utworzone: 02-07-2022
- 191. Co ma piernik do patriarchatu?
- (Dyskusje)
- ... wzorcom, nie osiągają standardowych rezultatów i również są wybierani jako ostatni do gry w zbijaka. A presja otoczenia na nich skierowana wcale nie jest mniejsza. Im także doskwiera brak pryszniców i ...
- Utworzone: 25-06-2022
- 192. Szkoła młodych inżynierów
- (Innowacje w edukacji)
- ... (fot. PCSS) Nauczenie uczniów zadawać właściwe pytania jest nie lada sztuką. Ale z pomocą przychodzą różne metody, ćwiczenia, gry i zabawy jak na przykład Drabina problemu. W Procesie projektowania ...
- Utworzone: 23-06-2022
- 193. Migracje oczami młodzieży
- (Badania)
- ... trudnych, kontrowersyjnych tematów. Dzięki temu szkoła odgrywa ważną rolę w kształtowaniu postaw, wartości, umiejętności i kompetencji przyszłości. Te pomogą młodym stawiać czoła współczesnym problemom. ...
- Utworzone: 21-06-2022
- 194. STEAM w praktyce szkolnej – co robić, a czego absolutnie nie
- (Metody i narzędzia)
- ... działań uczniów, nagrywaniu filmów czy podcastów, po bardziej zaawansowane – programistyczne. Wartością pracy STEAM jest właśnie jej elastyczność. Wystarczy tylko zacząć i dać sobie prawo do testowania, ...
- Utworzone: 19-06-2022
- 195. Dziennik refleksji. Co zamiast ocen i kartkówek?
- (Opinie)
- ... pisarzami pamiętników; inni tego nienawidzą. Niektórzy ludzie wolą nagrywać dziennik wideo. Jeśli dziennik refleksyjnego uczenia się nie jest istotną częścią oceny, być może powinieneś zastanowić się, ...
- Utworzone: 18-06-2022
- 196. Dlaczego w szkole ważne są relacje?
- (Szkoły)
- ... grali w gry, rozmawiali, odpowiadali na dziecięce pytania. W ten sposób uzupełniamy się – ja w szkole, rodzice w domu, działamy wspólnie, by jak najlepiej stymulować rozwój dzieci. Klasa jako drużyna ...
- Utworzone: 27-05-2022
- 197. Trzy mity na temat motywowania uczniów
- (Nauczyciele)
- ... jakie powodują, że uczniowie sami się motywują: Przekonanie, że jestem kompetentny lub dobrze wykonam zadanie; Tworzenie gry korespondującej z zadaniem lub dostosowywanie polecenia do osobistych ...
- Utworzone: 24-05-2022
- 198. Design for Change, czyli magia w dzieciach
- (Przez życie)
- ... Konferencja jest online, ale musimy się do niej sporo przygotować - nagrywamy filmik, wykonujemy infografiki, tłumaczymy je na język angielski. To duże przeżycie mimo tego, że tym razem nie ma występu ...
- Utworzone: 19-05-2022
- 199. Drużyna nauczycieli
- (Nauczyciele)
- ... Zamierzamy go urządzić i gromadzić tam wspólne zasoby: poradniki metodyczne, scenariusze lekcji, słowniki, samodzielnie przygotowane pomoce metodyczne, źródła inspiracji (np. gry planszowe na motywach ...
- Utworzone: 09-05-2022
- 200. A dlaczego?
- (Metody i narzędzia)
- ... pytań stała się punktem wyjścia do konstruowania właściwego schematu lekcji. W metodzie pytań i doświadczeń ogromną rolę odgrywa początek lekcji, czyli ZACIEKAWIENIE: stworzenie okazji do aktywności, która ...
- Utworzone: 08-05-2022
Ostatnie komentarze