- 61. Wspólne opowieści Europy
- (Metody i narzędzia)
- Storytelling – opowiadanie historii – jest techniką oddziaływania na wyobraźnię i emocje odbiorców za pomocą opowieści lub metafory. Stworzenie historii jest umiejętnością komunikowania, która zaangażuje ...
- Utworzone: 31-07-2013
- 62. Dlaczego tak ważne są miękkie kompetencje?
- (Przez życie)
- Znów będzie o neuronach lustrzanych! Od dawna nosiłam się z zamiarem napisania tekstu o tzw. miękkich kompetencjach, które dziś nie są w cenie i które obecny system edukacyjny konsekwentnie pomija. W systenie ...
- Utworzone: 22-05-2013
- 63. Moje miejsce, moja historia
- (Projekty edukacyjne)
- Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza do udziału w konkursie „Moje miejsce, moja historia” na najciekawszy pomysł na projekt, w którym uczniowie przy pomocy środków teatralnych, fotograficznych czy filmowych ...
- Utworzone: 16-03-2013
- 64. Podróże po Mapach Myśli
- (Metody i narzędzia)
- ... do wspierania uczenia się i przydatnego na każdym poziomie kształcenia (także lifelong learning, czyli edukacji przez całe życie), możemy znacznie skuteczniej radzić sobie z informacjami. Na rynku wydawniczym ...
- Utworzone: 10-03-2013
- 65. O edukacji prosto z sieci
- (E-learning)
- Studiowanie na najbardziej prestiżowych uczelniach świata to marzenie milionów, na które pozwolić sobie może garstka szczęśliwców. Jedną z nich była Daphne Koller, obecnie profesor ze Stanfordu, której ...
- Utworzone: 28-01-2013
- 66. Zmieniajmy siebie i wierzmy w siebie
- (Przez życie)
- Podczas VII Kongresu Obywatelskiego, jako osoby wprowadzające do dyskusji na temat kompetencji potrzebnym Polakom w XXI wieku wypowiadali się m. in. Jan Englert i Zofia Noceti-Klepacka. Zapraszamy do obejrzenia ...
- Utworzone: 13-11-2012
- 67. Efekty reform nauki i nowe priorytety
- (Uczelnie)
- Otwarty dostęp do wyników badań, nowe inwestycje w naukę o wartości ponad 10 mld zł, 1 proc. CIT dla instytucji naukowych czy specjalna spółka wspierająca innowacje – to niektóre priorytety Ministerstwa ...
- Utworzone: 22-10-2012
- 68. Ekonomię warto znać
- (Konsumencka)
- Brak elementarnej znajomości ekonomii w społeczeństwie rodzi wiele problemów. W polskich szkołach potrzebny jest nowy przedmiot, program i nauczyciele. W Polsce każdy uczeń latami zgłębia tajniki historii, ...
- Utworzone: 27-09-2012
- 69. Nie chce nam się uczyć?
- (Przez życie)
- Jak zauważył amerykański futurysta Alvin Toffler, „analfabetami w XXI w. nie będą ci, którzy nie potrafią czytać i pisać, ale ci, którzy nie potrafią uczyć się, oduczać i uczyć ponownie”. Zmienił się bowiem ...
- Utworzone: 23-09-2012
- 70. O nadchodzących zmianach w kształceniu zawodowym
- (Wywiady)
- Rok szkolny 2012/2013 przyniesie ogromne zmiany nie tylko w kształceniu ogólnym ale także w kształceniu zawodowym. Będzie to jeden z ważnych tematów poruszanych podczas konferencji Edu Trendy 2012, którego ...
- Utworzone: 15-08-2012
- 71. Uczenie się poprzez nauczanie
- (Szkoły)
- Budowa mózgu daje możliwości uczenia się bez pomocy nauczyciela - to znaczy, że i bez dydaktycznie właściwego uszeregowania treści od prostych do złożonych (progresja) można nauczyć się najbardziej złożonych ...
- Utworzone: 13-08-2012
- 72. Czas na talent
- (Opinie)
- Od pewnego czasu obserwuję dwa znakomicie uzupełniające się zjawiska. To trendy, które coraz wyraźnie widoczne są w czasie wakacji. Z jednej strony to wychodzenie z autentycznymi wydarzeniami kulturalnymi ...
- Utworzone: 01-08-2012
- 73. Rozważania o nauczaniu regionalnym
- (Opinie)
- Kiedy dzisiaj mówimy o kulturze, to dzieje się to często w związku z religią, ze sztuką i teatrem, muzyką i architekturą, malarstwem i beletrystyką oraz edukacją. „Nie lubię kultury” mówi konsument zjawisk ...
- Utworzone: 29-07-2012
- 74. Kształcenie i aktywność osób starszych
- (E-learning)
- Europa starzeje się. Ludność Europy jest coraz starsza i rodzi to problemy prawie we wszystkich aspektach życia. Koncepcja aktywnego starzenia się pragnie wypracować nową wizję seniorów i ich roli społecznej, ...
- Utworzone: 20-07-2012
- 75. Jak przekonać Polaków, że warto uczyć się przez całe życie?
- (Przez życie)
- Według badania zespołu projektowego Rinascimento II Polacy deklarują dużą chęć nieustannego poszerzania swojej wiedzy. Niestety w większości przypadków kończy się jedynie na dobrych chęciach. Wojewódzki ...
- Utworzone: 18-07-2012
- 76. Jak się zaprezentować w procesie rekrutacji?
- (Przez życie)
- Szukasz pracy. Znalazłeś ciekawą ofertę, na którą chcesz odpowiedzieć. I w tym momencie zastanawiasz się jakie wysłać CV – standardowe czy kreatywne? Badacze ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej podpowiadają, ...
- Utworzone: 01-06-2012
- 77. Internet przez całe życie
- (Badania)
- Dlaczego osoby starsze korzystające z Internetu mają ładniejsze ogródki od tych, które nie korzystają z sieci? Jak wskazują wyniki badania Koalicji Dojrz@łość w sieci „Internet wzbogacił moje życie. Wpływ ...
- Utworzone: 25-05-2012
- 78. Hej, przygodo!
- (Przez życie)
- Maj i czerwiec to miesiące, w czasie których wielu wychowawców decyduje się na klasowe wyjazdy. Choć część z nich stara się dopasować program do indywidualnych potrzeb uczniów, sami zainteresowani nie ...
- Utworzone: 16-05-2012
- 79. E-learning w walce ze stresem – psychoterapia przyszłości
- (Przez życie)
- Stres w pracy, w domu, szkole – jednym słowem wszędzie. Dotyka zarówno dzieci jak i dorosłych bez względu na styl życia, wykształcenie czy pozycję społeczną. Przejawia się w różnym natężeniu i różnymi ...
- Utworzone: 29-03-2012
- 80. Jak lepiej rozwijać inteligencję uczniów?
- (Przez życie)
- Efekty uczenia się, myślenia, kombinowania, działania itp., a także motywowania kogoś do czegoś, tj. pozytywnego wywierania wpływu, zależą w dużej mierze od inteligencji. Czy można poprawić wrodzoną inteligencję? ...
- Utworzone: 28-02-2012
Ostatnie komentarze