- 101. Praktyczny wymiar matematyki
- (Projekty edukacyjne)
- Kiedy uczniowie dostrzegają, że matematykę można skutecznie stosować w codziennym życiu – począwszy od rozwiązywania problemów finansowych po planowanie czasu i przestrzeni – zwiększa się ich motywacja ...
- Utworzone: 27-04-2024
- 102. Sztuczna inteligencja a dzieci – wskazówki dla nauczycieli i opiekunów
- (ICT / TIK)
- Rozmowa z dziećmi na temat sztucznej inteligencji jest coraz istotniejsza w dzisiejszym świecie, gdy technologia staje się nieodłączną częścią naszego życia. Praktyczne wskazówki pomogą zainicjować konstruktywne ...
- Utworzone: 26-04-2024
- 103. Zaczynaj z wizją końca
- (Opinie)
- Kiedy zastanawiamy się nad koniecznością oraz możliwościami zmian, jakie powinny zajść w polskiej szkole, w mniejszym stopniu powinniśmy się zastanawiać nad tym, co jest złe, a bardziej odnieść do tego, ...
- Utworzone: 25-04-2024
- 104. Narzędzia TIK w nauczaniu matematycznym
- (ICT / TIK)
- Narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) stały się nieodłącznym elementem edukacyjnych przedsięwzięć. Służą różnym celom – integrują, pozwalają pracować zdalnie, oferują platformy rozwijajace ...
- Utworzone: 23-04-2024
- 105. Jak pomóc uczniom w uczeniu się?
- (Metody i narzędzia)
- ... gdy nauczyciel daje uczniom czas na refleksje i podsumowanie. OK zeszytowi poświęcony jest dział na stronie: www.oknauczanie.pl. b) Planowanie uczenia się Chodzi o planowaniu czasu z kalendarzem – ...
- Utworzone: 22-04-2024
- 106. Praca w szkole w ocenie europejskich nauczycieli
- (Nauczyciele)
- ... zgadzam z tym | D. Nie zgadzam się | E. Całkowicie się nie zgadzam | F. Nie wiem 1. Nauczanie jest szanowanym i cenionym zawodem. 2. Nauczyciele otrzymują odpowiednie uznanie za swoją pracę. 3. Nauczyciele ...
- Utworzone: 21-04-2024
- 107. Kreatywność potrzebna od zaraz
- (Opinie)
- ... dwóch kluczowych aspektów we wszystkich programach IB. Badania te miały na celu identyfikację obiecujących praktyk (promising pracitces) i opracowanie materiałów wspierających nauczanie. W ramach projektu ...
- Utworzone: 18-04-2024
- 108. Sześć sposobów na to, by zacząć doceniać błędy
- (Opinie)
- Wiemy, że błędy mają potencjał, gdyż pokazują, nad czym trzeba pracować. Ostatnio coraz więcej mówi się o zmianie podejścia do błędów: pojawiają się grupy nauczycielskie poświęcone błędom (Obłędne błędy), ...
- Utworzone: 17-04-2024
- 109. Wiele sposobów na zakończenie lekcji
- (Metody i narzędzia)
- ... dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: OK nauczanie. Wszystkie propozycje wzięte z artykułu Paige Tutt w Edutopia.org. O Pudełku Refleksji znajdziecie ...
- Utworzone: 15-04-2024
- 110. Fińska szkoła nadal nas ciekawi i inspiruje
- (Szkoły)
- ... że nie ma tam przedmiotów. To nie jest prawda. Na poziomie szkoły podstawowej (9. Letniej – 6 + 3) jest nauczanie przedmiotowe, a dodatkowo wszystkie przedmioty są nastawione na kształcenie siedmiu kompetencji ...
- Utworzone: 14-04-2024
- 111. W poszukiwaniu wartości
- (Metody i narzędzia)
- Lubię pracować z filmem. Chętnie korzystam z okazji, by łączyć różne tworzywa i różne teksty kultury. Z równą radością zachęcam młodych ludzi do oglądania, co tworzenia własnych produkcji. Dlatego cieszy ...
- Utworzone: 13-04-2024
- 112. Matematyka interdyscyplinarnie
- (Metody i narzędzia)
- Interdyscyplinarność w nauczaniu to podejście, które wykracza poza ramy jednego przedmiotu, co pozwala elastycznie łączyć różne dziedziny wiedzy. Dzięki takiemu modelowi nauczania uczennice i uczniowie, ...
- Utworzone: 09-04-2024
- 113. Pięć popularnych przekonań edukacyjnych, które nie są poparte badaniami
- (Badania)
- W szkolnej praktyce nauczania funkcjonuje wiele przekonań (czasem przybierających nawet formę mitu), które wynikają zazwyczaj z osobistych doświadczeń nauczycieli. Niedawno w portalu Edutopia ukazał się ...
- Utworzone: 08-04-2024
- 114. Nasze edukacyjne podróże
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Jest późne popołudnie. Dzień, jak co dzień - przygotowanie do zajęć na kolejny dzień. Tym razem planuję podsumowanie tego, o czym do tej pory rozmawialiśmy, a w mej głowie pojawiają się plany na kolejne ...
- Utworzone: 04-04-2024
- 115. Czy uczniowie widzą, że się uczą?
- (Metody i narzędzia)
- Sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów następuje zwykle na koniec, kiedy uczniowie przystępują do sprawdzianu lub egzaminu. Niestety wtedy już mało da się zrobić, aby uzupełnić braki. Warto zadbać o ...
- Utworzone: 01-04-2024
- 116. Szkoła z technologią
- (Projekty edukacyjne)
- ... naukowcy i badacze zajmujący się nauczaniem i uczeniem się. Opracowane prototypy zostaną sprawdzone w działaniu podczas lekcji. Gotowe zestawy wraz z scenariuszami zajęć i pakietem szkoleń trafią do szkół ...
- Utworzone: 29-03-2024
- 117. O robieniu tego, co niemożliwe
- (Opinie)
- ... która dała początek ruchu Budzących się szkół napisała, że szkoła przyszłości będzie szkołą, w której liczy się przede wszystkim człowiek, w której nauczanie włączające jest czymś oczywistym, w której ...
- Utworzone: 27-03-2024
- 118. Pomaga czy przeszkadza? Jak wykorzystać AI, by pomóc uczennicom i uczniom w samodzielnej nauce?
- (ICT / TIK)
- Jak AI wpływa na edukację szkolną? Zastanawialiśmy się nad tym podczas webinaru "Pomaga czy przeszkadza? Jak wykorzystać AI, by pomóc uczennicom i uczniom w samodzielnej nauce?", podczas którego Justyna ...
- Utworzone: 26-03-2024
- 119. Co moi uczniowie na ten temat wiedzą?
- (Metody i narzędzia)
- ... związane z tematem. Uczniowie przechodzą od plakatu do plakatu i zapisują, co wiedzą na temat danego słowa lub wyrażenia. Ocena wcześniejszej wiedzy uczniów pozwala dostosować nauczanie do ich potrzeb. ...
- Utworzone: 25-03-2024
- 120. Jak rozwijać myślenie matematyczne?
- (Metody i narzędzia)
- W świecie, w którym matematyka jest fundamentem wielu aspektów codziennego życia, kompetencja matematycznego myślenia jest niezbędna. To nie tylko umiejętność liczenia czy rozwiązywania skomplikowanych ...
- Utworzone: 24-03-2024
Ostatnie komentarze
Bardzo dziękuję za cenny komentarz.
Jestem w pewnym sensie Pana "studentem" ...