Dydaktyka epoki smartfona

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Grono ekspertów zaproszonych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie do współpracy, zakończyło pracę nad obszernym kompendium wiedzy o dydaktyce cyfrowej, publikując raport Dydaktyka cyfrowa epoki smartfona. Analiza cyfrowych aspektów dydaktyki gimnazjum i szkoły średniej pod redakcją Małgorzaty Wieczorek – Tomaszewskiej (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie).CC-BY Stowarzyszenie Miasta w Internecie

Raport przedstawia teoretyczne podstawy wykorzystywania narzędzi i zasobów cyfrowych w codziennej praktyce nauczania, w powiązaniu z wytypowanymi modelami edukacyjnymi: nauczaniem podającym, kształceniem wyprzedzającym, nauczaniem problemowym kształceniem hybrydowym, webquest, gamifikacją i metodą projektową. Analizą objęto także zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu opartemu na podejściu konstruktywistycznym i konektywistycznym.

Obszerny rozdział poświęcono praktycznym przykładom zastosowań dydaktyk cyfrowej w wyróżnionych modelach edukacyjnych, zaczerpniętym z doświadczeń krajowych i zagranicznych. Osobne miejsce w raporcie znalazły opisy i analizy projektów wprowadzających polską szkołę w cyfrowy świat.

Publikację przygotował zespół ekspertów w składzie: Dominika Hofman-Kozłowska, Ewa Kędracka, Kamil Kopij, Lesław Tomczak, Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska i Marcin Zaród. Pracę zespołu koordynował Krzysztof Głomb, który jest autorem koncepcji raportu.

Raport powstał w ramach projektu systemowego Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej dla szkół województwa małopolskiego realizowanego przez SMWI oraz Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycielskiego.

Osoby poszukujące więcej praktycznych materiałów i informacji na temat dydaktycznego wykorzystania smartfonów i tabletów w codziennej pracy z uczniami zachęcamy do lektury i stosowania propozycji zawartych w e-poradniku Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu – poradnik dla edukatorów dostępnym w Edustore.eu.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie