Dydaktyka epoki smartfona

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Grono ekspertów zaproszonych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie do współpracy, zakończyło pracę nad obszernym kompendium wiedzy o dydaktyce cyfrowej, publikując raport Dydaktyka cyfrowa epoki smartfona. Analiza cyfrowych aspektów dydaktyki gimnazjum i szkoły średniej pod redakcją Małgorzaty Wieczorek – Tomaszewskiej (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie).CC-BY Stowarzyszenie Miasta w Internecie

Raport przedstawia teoretyczne podstawy wykorzystywania narzędzi i zasobów cyfrowych w codziennej praktyce nauczania, w powiązaniu z wytypowanymi modelami edukacyjnymi: nauczaniem podającym, kształceniem wyprzedzającym, nauczaniem problemowym kształceniem hybrydowym, webquest, gamifikacją i metodą projektową. Analizą objęto także zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu opartemu na podejściu konstruktywistycznym i konektywistycznym.

Obszerny rozdział poświęcono praktycznym przykładom zastosowań dydaktyk cyfrowej w wyróżnionych modelach edukacyjnych, zaczerpniętym z doświadczeń krajowych i zagranicznych. Osobne miejsce w raporcie znalazły opisy i analizy projektów wprowadzających polską szkołę w cyfrowy świat.

Publikację przygotował zespół ekspertów w składzie: Dominika Hofman-Kozłowska, Ewa Kędracka, Kamil Kopij, Lesław Tomczak, Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska i Marcin Zaród. Pracę zespołu koordynował Krzysztof Głomb, który jest autorem koncepcji raportu.

Raport powstał w ramach projektu systemowego Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej dla szkół województwa małopolskiego realizowanego przez SMWI oraz Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycielskiego.

Osoby poszukujące więcej praktycznych materiałów i informacji na temat dydaktycznego wykorzystania smartfonów i tabletów w codziennej pracy z uczniami zachęcamy do lektury i stosowania propozycji zawartych w e-poradniku Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu – poradnik dla edukatorów dostępnym w Edustore.eu.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie