Dydaktyka epoki smartfona

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Grono ekspertów zaproszonych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie do współpracy, zakończyło pracę nad obszernym kompendium wiedzy o dydaktyce cyfrowej, publikując raport Dydaktyka cyfrowa epoki smartfona. Analiza cyfrowych aspektów dydaktyki gimnazjum i szkoły średniej pod redakcją Małgorzaty Wieczorek – Tomaszewskiej (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie).CC-BY Stowarzyszenie Miasta w Internecie

Raport przedstawia teoretyczne podstawy wykorzystywania narzędzi i zasobów cyfrowych w codziennej praktyce nauczania, w powiązaniu z wytypowanymi modelami edukacyjnymi: nauczaniem podającym, kształceniem wyprzedzającym, nauczaniem problemowym kształceniem hybrydowym, webquest, gamifikacją i metodą projektową. Analizą objęto także zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu opartemu na podejściu konstruktywistycznym i konektywistycznym.

Obszerny rozdział poświęcono praktycznym przykładom zastosowań dydaktyk cyfrowej w wyróżnionych modelach edukacyjnych, zaczerpniętym z doświadczeń krajowych i zagranicznych. Osobne miejsce w raporcie znalazły opisy i analizy projektów wprowadzających polską szkołę w cyfrowy świat.

Publikację przygotował zespół ekspertów w składzie: Dominika Hofman-Kozłowska, Ewa Kędracka, Kamil Kopij, Lesław Tomczak, Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska i Marcin Zaród. Pracę zespołu koordynował Krzysztof Głomb, który jest autorem koncepcji raportu.

Raport powstał w ramach projektu systemowego Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej dla szkół województwa małopolskiego realizowanego przez SMWI oraz Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycielskiego.

Osoby poszukujące więcej praktycznych materiałów i informacji na temat dydaktycznego wykorzystania smartfonów i tabletów w codziennej pracy z uczniami zachęcamy do lektury i stosowania propozycji zawartych w e-poradniku Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu – poradnik dla edukatorów dostępnym w Edustore.eu.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie