Prawie dwóch z trzech internautów tworzy własne treści

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Aż 65% internautów deklaruje, że tworzy własne treści, które później publikuje m.in. w serwisach społecznościowych. Jednocześnie 85% użytkowników sieci przyznaje, że dzieli się znalezionymi w Internecie materiałami ze znajomymi – wynika z badania agencji social media Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl.SXC.HU

Coraz więcej jest osób, które tworzą własne treści i publikują je online – nagrania wideo, zdjęcia lub teksty. Jak wynika z badania, łącznie aż 41% ankietowanych przynajmniej raz w miesiącu umieszcza w serwisach społecznościowych czy na blogach autorskie materiały.

„Większość ludzi to właściwie mikroblogerzy. Regularnie polecają, udostępniają, piszą.“ – komentuje Norbert Kilen z Think Kong. „Tylko niecałe 8 procent użytkowników sieci deklaruje, że nigdy nie dzieli się znalezionymi treściami. 85% regularnie bierze udział w dyskusjach."

Internauci są również aktywni w ocenie i komentowaniu treści w serwisach społecznościowych i na forach. Codziennie robi to ok. 6% internautów, a kilka razy w tygodniu – łącznie 26%. Tylko co siódmy internauta nie robi tego w ogóle.

Poprzez serwisy społecznościowe, fora i blogi internauci polecają również produkty i usługi z których korzystają. Aż 62% użytkowników sieci robi to przynajmniej raz w miesiącu. „To olbrzymi potencjał, który można wykorzystać. Prawie 5% internautów codziennie poleca komuś jakąś usługę lub produkt.“ – dodaje Norbert Kilen.

Dla polskich użytkowników Internetu media społecznościowe to także wygodna forma komunikacji ze znajomymi. Ponad 40% internautów codziennie kontaktuje się z przyjaciółmi przez wiadomości w serwisie społecznościowym, czat lub komunikator. Co czwarty internauta deklaruje, że robi to rzadziej - kilka razy w tygodniu. Tylko niespełna 4% w ogóle nie korzysta z takich form kontaktu z innymi ludźmi.

Wyniki badania nie zaskakują, ponieważ od dawna mieliśmy świadomość, że skala zjawiska tworzenia w i do sieci jest wysoka. Pierwszy raz jednak mamy konkretne dane od polskich młodych użytkowników. Co to oznacza dla edukacji? Chyba warto włączyć blogi do katalogu podstawowych narzędzi dydaktycznych. Uczniowie potrafią się nimi posłużyć, chociaż zapewne w większości przypadków wartość ich wpisów w sieci jest wątpliwa. Ale we współpracy z nauczycielami potrafią z blogów uczynić wspaniałe narzędzia edukacyjne. Dowodów na to mamy w sieci już wiele - na przykład blogi uczniowskie w projekcie Blogowa Mapa Przemian. Można więc zachęcić: "Nauczycielu, zacznij uczyć blogując".

Badanie zrealizowano w styczniu 2012 roku na losowo dobranej próbie 1880 użytkowników Internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI. Kwestionariusz wywiadu został opracowany wspólnie przez agencję interaktywną Think Kong i portal badawczy StudentsWatch.

(Źródło: Think Kong, opr. własne)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie