Tutoring edukacyjny to podejście, które może znacząco wzbogacić tradycyjne metody dydaktyczne w każdej placówce. W przypadku młodszych dzieci może przybierać formę zabawy edukacyjnej, która nie tylko angażuje, ale również rozwija umiejętności społeczne i emocjonalne.
Jako element niestandardowych działań dydaktycznych może wspierać bardziej spersonalizowane i efektywne nauczanie, przygotowując dzieci do wyzwań przyszłości. Dzięki swobodzie możliwości realizowania działań tutoringowych może być interesującą alternatywą do tworzenia niestandardowych działań dydaktycznych w standardowej placówce.
O tym, jak możemy wprowadzić tutoring w pracy z dziećmi i najmłodszymi uczniami opowiadałam podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2025. Zapraszam do obejrzenia:
***
Organizatorami zorganizowanej w dniach 22-23 marca 2025 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2025 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.
Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.
Partnerem głównym konferencji był Samsung Polska.
Partnerami konferencji byli: Fundacja Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, MAC Edukacja, Remi sp. z o.o., Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Współpraca: Edu3Dkacja, Educarium, FAST Heroes, Wydawnictwo Nasza Ksiegarnia, Kampania "Mamy kota na punkcie mleka"
Notka o autorce: Joanna Król prowadzi własną działalność MATLUDEK, w której organizuje autorskie zajęcia rozwijające różne typy kreatywnego myślenia oraz szeroko rozumiane umiejętności matematyczne. Prowadzi zajęcia ze studentami na kierunku Pedagogika w Instytucie Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku. Autorka Modułu Photon Steam Junior oraz współautorka zestawu Korbo Maluch. W swojej pracy wykorzystuje ideę tutoringu edukacyjnego i wdraża ją w praktykę prowadzonych działań edukacyjnych.