Uczniowie o wyzwaniach w edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Edukacja i umiejętności w XXI wieku – zastanówmy się, jakie są najbardziej aktualne wyzwania? Jeśli masz 18-25 lat i chciałbyś wypowiedzieć się w tej ważnej sprawie, sięgnij po kamerę, nakręć trzyminutowy film i wyślij go na międzynarodowy konkurs organizowany przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). (C) OECD

OECD (ta sama organizacja prowadzi badania PISA) organizuje konkurs filmowy dla młodych ludzi w wieku 18-25 lat, którzy studiują lub są świeżo po ukończeniu szkoły średniej. Jego celem jest poznanie opinii i pomysłów młodych ludzi w kwestiach związanych z uczeniem (się). Organizatorzy formułują pytanie: jakie są według ciebie najważniejsze na dziś wyzwania dla edukacji: nauka odpowiednich umiejętności potrzebnych do zdobycia pracy, pokonywanie "przepaści cyfrowej", zwalczanie nierówności w dostępie do edukacji i szkoleń, inspirowanie kreatywności i innowacyjności, a może... coś zupełnie innego?

Swoją odpowiedź należy zawrzeć w formie trzyminutowego filmu, a następnie wgrać go na YouTube i przesłać link w formularzu elektronicznym (tu) do 31 marca 2012 (do północy czasu paryskiego).

Szczegółowy regulamin konkursu można przeczytać na stronie OECD. Laureaci zostaną zaproszeni do Paryża i wezmą udział w forum edukacyjnym OECD w dniach 22-24 maja 2012. Nagrody przyznane zostaną trzem zwycięskim filmom, wybranym przez Jury. Filmy będą oceniane pod kątem kreatywności, oryginalności, treści i ogólnej prezentacji (dźwięk i obraz).

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 16 kwietnia 2012 na stronie OECD, zaś laureaci zostaną poinformowani poprzez e-mail.

Chyba warto skorzystać z okazji i zachęcić młodych ludzi do wypowiedzi na temat edukacji. Ich szkoły już nie poprawimy, ale sugestie będzie można wykorzystać w organizacji szkolnictwa dla przyszłych pokoleń.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie