Uczniowie o wyzwaniach w edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Edukacja i umiejętności w XXI wieku – zastanówmy się, jakie są najbardziej aktualne wyzwania? Jeśli masz 18-25 lat i chciałbyś wypowiedzieć się w tej ważnej sprawie, sięgnij po kamerę, nakręć trzyminutowy film i wyślij go na międzynarodowy konkurs organizowany przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). (C) OECD

OECD (ta sama organizacja prowadzi badania PISA) organizuje konkurs filmowy dla młodych ludzi w wieku 18-25 lat, którzy studiują lub są świeżo po ukończeniu szkoły średniej. Jego celem jest poznanie opinii i pomysłów młodych ludzi w kwestiach związanych z uczeniem (się). Organizatorzy formułują pytanie: jakie są według ciebie najważniejsze na dziś wyzwania dla edukacji: nauka odpowiednich umiejętności potrzebnych do zdobycia pracy, pokonywanie "przepaści cyfrowej", zwalczanie nierówności w dostępie do edukacji i szkoleń, inspirowanie kreatywności i innowacyjności, a może... coś zupełnie innego?

Swoją odpowiedź należy zawrzeć w formie trzyminutowego filmu, a następnie wgrać go na YouTube i przesłać link w formularzu elektronicznym (tu) do 31 marca 2012 (do północy czasu paryskiego).

Szczegółowy regulamin konkursu można przeczytać na stronie OECD. Laureaci zostaną zaproszeni do Paryża i wezmą udział w forum edukacyjnym OECD w dniach 22-24 maja 2012. Nagrody przyznane zostaną trzem zwycięskim filmom, wybranym przez Jury. Filmy będą oceniane pod kątem kreatywności, oryginalności, treści i ogólnej prezentacji (dźwięk i obraz).

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 16 kwietnia 2012 na stronie OECD, zaś laureaci zostaną poinformowani poprzez e-mail.

Chyba warto skorzystać z okazji i zachęcić młodych ludzi do wypowiedzi na temat edukacji. Ich szkoły już nie poprawimy, ale sugestie będzie można wykorzystać w organizacji szkolnictwa dla przyszłych pokoleń.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie