Uczniowie o wyzwaniach w edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Edukacja i umiejętności w XXI wieku – zastanówmy się, jakie są najbardziej aktualne wyzwania? Jeśli masz 18-25 lat i chciałbyś wypowiedzieć się w tej ważnej sprawie, sięgnij po kamerę, nakręć trzyminutowy film i wyślij go na międzynarodowy konkurs organizowany przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). (C) OECD

OECD (ta sama organizacja prowadzi badania PISA) organizuje konkurs filmowy dla młodych ludzi w wieku 18-25 lat, którzy studiują lub są świeżo po ukończeniu szkoły średniej. Jego celem jest poznanie opinii i pomysłów młodych ludzi w kwestiach związanych z uczeniem (się). Organizatorzy formułują pytanie: jakie są według ciebie najważniejsze na dziś wyzwania dla edukacji: nauka odpowiednich umiejętności potrzebnych do zdobycia pracy, pokonywanie "przepaści cyfrowej", zwalczanie nierówności w dostępie do edukacji i szkoleń, inspirowanie kreatywności i innowacyjności, a może... coś zupełnie innego?

Swoją odpowiedź należy zawrzeć w formie trzyminutowego filmu, a następnie wgrać go na YouTube i przesłać link w formularzu elektronicznym (tu) do 31 marca 2012 (do północy czasu paryskiego).

Szczegółowy regulamin konkursu można przeczytać na stronie OECD. Laureaci zostaną zaproszeni do Paryża i wezmą udział w forum edukacyjnym OECD w dniach 22-24 maja 2012. Nagrody przyznane zostaną trzem zwycięskim filmom, wybranym przez Jury. Filmy będą oceniane pod kątem kreatywności, oryginalności, treści i ogólnej prezentacji (dźwięk i obraz).

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 16 kwietnia 2012 na stronie OECD, zaś laureaci zostaną poinformowani poprzez e-mail.

Chyba warto skorzystać z okazji i zachęcić młodych ludzi do wypowiedzi na temat edukacji. Ich szkoły już nie poprawimy, ale sugestie będzie można wykorzystać w organizacji szkolnictwa dla przyszłych pokoleń.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie