Zwróć uwagę, w jaki sposób uczysz

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W kwietniu 2007 r. w serwisie edukacyjnym TeacherTube pojawiła się znakomita prezentacja edukacyjna Pay attention (Zwróć uwagę). Zachęcała ona nauczycieli do zmiany sposobu nauczania, do uwzględnienia w tym procesie różnego rodzaju urządzeń i programów, wykorzystywanych powszechnie na co dzień przez uczniów, choć głównie poza szkołą.PHOTO: SXC.HU

Autorzy prezentacji – amerykańscy nauczyciele ze szkół z dystryktu Jordan - chcieli zadać każdemu nauczycielowi pytanie: skoro większość z uczniów i studentów chętnie określa się jako „osoby epoki cyfrowej“, to dlaczego ty, z determinacją, wzbraniasz się przed wykorzystaniem cyfrowych narzędzi w procesie kształcenia? Celem prezentacji było zmotywowanie nauczycieli do zmiany podejścia do nowych technologii, do wykorzystania ich w szkolnej klasie w celu bycia jeszcze lepszym i skuteczniejszym nauczycielem.

Przez prawie półtora roku kilkuminutową prezentację obejrzało tylko w TeacherTube prawie 800 tysięcy osób. Dzisiaj prezentujemy polską wersję prezentacji, która stara się stawiać te same pytania polskiemu nauczycielowi. Polską lokalizację prezentacji, zatytułowanej „Zwróć uwagę“ przygotowała Fundacja Teraz Edukacja, za zgodą autorów prezentacji amerykańskiej. Premiera prezentacji miała miejsce wczoraj podczas III Konferencji "E-kształcenie w kolegiach - Nowe standardy" w Bielsku Białej.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie