Moda na bycie ekologicznym

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImagePopularność nagrodzonego w 2007 roku dwoma Oskarami filmu dokumentalnego „Niewygodna prawda” (prowadzonego przez Ala Gore’a), prezentującego globalne spojrzenie na istniejące zagrożenia dla środowiska naturalnego, spowodowało zmianę myślenia wielu firm o ekologii. Teraz po prostu wypada wszystko robić na „zielono”.

 

Dowodem na zmianę sposobu myślenia mogą być pro-ekologiczne serwisy internetowe, które utworzyły ostatnio dziennik The Washington Post oraz magazyn National Geographic. Oba wydawnictwa chcą wykorzystać lansowaną w mediach oraz w biznesie modę i jednocześnie przyciągnąć nowych czytelników i reklamodawców z firm, które stawiają na działania pro-ekologiczne.

Serwis Spring.com, który w maju 2007 r. uruchomił The Washington Post, skierowany jest do kobiet dbających o środowisko. W ciągu trzech tygodni ponad 100 tys. osób zaprenumerowało newsletter Spring.com. Serwis podzielony został na pięć kategorii tematycznych: żywność, moda, uroda, dom i styl życia. Każdy dział oprócz tekstów przygotowanych pod konsumentów zawiera wiele krótkich filmów wideo. W sekcji poświęconej pielęgnacji urody można obejrzeć prezentację pro-ekologicznego zabiegu manicure i pedicure, a w sekcji dotyczącej diety na odwiedzających stronę czeka pokaz gotowania potraw ze zdrowej żywności.

Image

Redaktorzy deklarują, że dziennie dodawać będą około sześciu artykułów promujących w sposób nienarzucający ekologiczny styl życia, albo „ekologię w wersji light". Nie chodzi więc o to, aby przytłoczyć odbiorcę poradami ekologicznymi. Jak zauważa Jeanie Pyun, redaktor naczelna serwisu - Naszą grupą docelową jest 95 proc. osób, które pragną być w 5 proc. pro-ekologiczne, a nie 5 proc. ludzi, którzy pragną być pro-ekologiczni w 95 proc. Zaletą serwisu jest więc jego powszechny odbiorca – co przekonuje reklamodawców do zamieszczania w nim reklam.

Na podobny pomysł wpadło Towarzystwo National Geographic, które w związku z przejęciem witryny TheGreenGuide.com uruchomiło serwis Green.NationalGeographic.com. Znajdzie się w nim ponad 2 tys. wiadomości dotyczących środowiska naturalnego, nie tylko w formie opracowań tematycznych i porad, ale również filmów instruktażowych dotyczących działań przyjaznych środowisku.

Image

Analitycy znanej firmy badawczej Forrester Research przewidują, że w najbliższych latach liczba firm reklamujących swoje produkty pro-ekologiczne gwałtownie wzrośnie. Ich zdaniem rynek ekologiczny znajduje się na szczycie listy nowych rynków, w które warto inwestować.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie