Szkoła przyszłych obywateli Świata

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

John Hunter jest wielokrotnie nagradzanym utalentowanym nauczycielem i konsultantem edukacyjnym. Oferuje nową, przełomową i kreatywną taktykę  nauczania, która umożliwi uczniom stawić czoła problemom przyszłości.(CC-BY) TED-Talks

Opracowany przez niego unikalny program kształcenia o nazwie "Gra o pokój na świecie", koncentruje się na wyposażeniu uczniów w umiejętności potrzebne, aby zmierzyć się z problemami i niepewnościami w świecie rzeczywistym.

Każdy z nas zna gry edukacyjne i pewnie pamięta kilka z własnego doświadczenia w klasie. Jednak gra o pokoju na świecie jest trochę inna - uczniowie w tej grze nie starają się zapamiętać  tabliczki mnożenia. Zamiast tego próbują ocalić świat.

Wymyślona w 1978 r. kompleksowa gra planszowa przypisuje uczniom role  przywódców  i obywateli wyimaginowanych narodów walczących ze sobą o przetrwanie - tak jak w prawdziwym życiu. Celem jest stworzenie najlepszych rozwiązań naturalnych i sztucznych problemów, trudności ekonomicznych, nieszczęść oraz klęsk poprzez współpracę. Dążenie do globalnego dobrobytu, a ostatecznie... do pokoju na świecie.

John Hunter stawia wszystkie problemy świata na pleksi, na obszarze wielkości 4x5 metrów - i umożliwia swoim uczniom ich rozwiązanie. W grze dzieci uczą się patrzeć na problemy regionalne w kontekście globalnym. Gra World Peace jest praktyczną polityczną symulacją, która daje graczom możliwość odkrywania więzi społeczności globalnej przez pryzmat gospodarczych, społecznych i środowiskowych kryzysów i bezpośredniego zagrożenia wojną.

W filmie przeplata się historia Jana i jego osobistej podróży do oświecenia z udziałem swoich uczniów w grze World Peace. Pokazuje, jak gra uruchamia transformację dzieci z uczniów szkoły w obywateli świata oraz jak wielki potencjał swoich uczniów może wyzwolić mądry, kochający nauczyciel.

W obecnych czasach kontrowersji i konfliktów dotyczących kosztów i efektywności edukacji publicznej, John jawi się jako doskonały przykład tego, jak wiele poszukujący nauczyciel może osiągnąć. Gra spotyka się z coraz większym uznaniem na całym świecie.

Notka o autorze: Wiesława Kopf jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej i autorką bloga http://klasoteka.pl/

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie