Ta Żmichowska to nawet śpiewa!

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W każdej szkole ukryte są diamenty. Są tak sprytnie pochowane, że nie wykryje ich standardowe "przerabianie materiału", które często bywa głównym motywem i motorem działania szkoły. Te diamenty to talenty uczniów, którzy zazwyczaj nie ujawniają się z tym, co potrafią. A że potrafią naprawdę wiele, wiedzą ci nauczyciele, którzy (może znudzeni?) zaniedbali nieco rutynowe odhaczanie przerobionych materiałów i zaczęli z uczniami rozmawiać.

To, co nadaje rzeczywistą wartość i wielkość danej szkole to niekoniecznie jest miejsce w rankingu tworzonym na potrzeby wyścigu szczurów. Bardziej istotne i wartościowe, a na pewno w większym stopniu wpływającym na kompetencje uczniów, są projekty edukacyjne. Choć pewnie nie wszystkie – na pewno nie takie, które tylko udają, że są projektem. Projekty tworzą szczególny klimat i warunki do rozwoju talentów i umiejętności młodzieży (i dorosłych też). Uczniowie, którym tworzy się w projekcie sferę kreatywności i wolności twórczej, potrafią dać z siebie znacznie więcej niż w innych, typowych szkolnych aktywnościach. Nie można o tym zapominać, jeśli faktycznie chcemy, aby nasza szkoła była uznawana za wyjątkowe miejsce i środowisko uczenia się.

O tym, co odkryto wśród uczniów XV Liceum im. Żmichowskiej w Warszawie opowiada nauczycielka języka angielskiego i niemieckiego Ewa Drobek, członkini grupy SuperBelfrzy RP. Oto historia o tym, jak okazało się, że Żmichowska to jednak śpiewa! Efekt finalny tego projektu to już trzy płyty. I pewnie kilka w drodze...

***

Konferencja INSPIR@CJE 2017 odbyła się w Warszawie w dniach 29-30 czerwca 2017 r. Partnerom dziękujemy za współpracę, a wszystkim uczestnikom za aktywny udział w tym wyjątkowym wydarzeniu edukacyjnym.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie