Przegląd edukacyjnego internetu (1)

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
media i edukacjaAmerykańskie Towarzystwo Bibliotekarzy Szkolnych (AASL), opublikowało na swojej stronie 25 najlepszych anglojęzycznych stron internetowych do nauki i nauczania. Ranking podzielono na kilka kategorii, między innymi: dzielenie się multimediami, cyfrowe programy do tworzenia opowiadań, zarządzanie i organizowanie treści, sieci społeczne i komunikacja.
 
"Top 25" stanowią strony internetowe wspierające innowację, kreatywność, aktywne uczestnictwo w tworzeniu treści edukacyjnych i współpracę. To darmowe witryny, które są przyjazne dla użytkownika i zachęcają osoby uczące się do poszukiwania i odkrywania. Chcielibyśmy przedstawić kilka z nich. Co pewien czas będziemy opowiadać o różnych ciekawych serwisach z całego świata, abyśmy mogli czerpać inspiracje dla rozwoju polskojęzycznych zasobów edukacyjnych w internecie.

W kategorii „dzielenie się multimediami” wysoko oceniony został Glogster - sieć społecznościowa, która pozwala użytkownikom na tworzenie interaktywnych posterów, tak zwanych glogów. Glog wygląda jak plakat, ale czytelnicy mogą wchodzić w interakcje z treścią. Glogster zapewnia interaktywne środowisko do projektowania plakatów. Wstawia tekst użytkownika, obrazy, zdjęcia, audio (MP3), wideo, efekty specjalne i inne elementy do tworzenia online multimedialnej twórczości. 

Dużą popularnością cieszy się SchoolTube. Jest stroną służącą udostępnianiu wideo dla edukacji przedszkolnej i podstawowej. SchoolTube w większym stopniu niż inne serwisy moderuje udostępniane wideo, stąd jest użytkowana przez większość amerykańskich szkół publicznych. Moderacji dokonują pracownicy SchoolTube wraz z zarejestrowanymi nauczycielami i administratorami w każdej szkole, którzy są odpowiedzialni za treści publikowane w serwisie. SchoolTube to idealne miejsce dla nauczycieli i uczniów na udostępniania filmów wideo online. Można utworzyć własny kanał dla swojej szkoły lub dzielić się filmami wideo z innymi uczniami i nauczycielami. Serwis dokładnie instruuje, jak załadować, tworzyć i kompresować pliki wideo, a także jak stworzyć film w konkursach i programach telewizyjnych dla swojej szkoły.

Ciekawą stroną z kategorii „zarządzanie i organizowanie treści” jest Evernote. To anglojęzyczny serwis do gromadzenia notatek w postaci tekstu lub zdjęć. Użytkownicy mogą to robić poprzez interfejs w przeglądarce lub za pomocą urządzeń mobilnych takich jak iPhone czy BlackBerry. Dzięki serwisowi możemy gromadzić fragmenty stron internetowych, zdjęcia robione za pomocą urządzeń mobilnych, w końcu możemy ręcznie spisywać różnego typu notatki. 

Przydatną stroną dla wszystkich, którzy chcą gromadzić i prezentować w jednym miejscu ulubione zasoby www, jest Live Binders. To zabawna i łatwa w obsłudze strona ułatwiająca organizowanie i udostępnianie źródeł. Nauczyciele mogą wykorzystać ją jako narzędzie do prezentacji, planowania interaktywnych lekcji lub angażowania się wraz ze studentami w proces badawczy.

Pięknym interfejsem i prostą obsługą pochwalić się może MuseumBox. Ta strona pozwala uczniom i studentom na umieszczenie wirtualnych przedmiotów w specjalnych „skrzynkach”. Elementy te mogą zawierać zdjęcia, wideo, tekst i dźwięk. Witryna ułatwia opis, debaty, badania i poszukiwania oraz rozwój idei i rozwiązywanie problemów. MuseumBox pozwala na stworzenie streszczenia lub opisu zdarzenia, osób lub okresu historycznego, poprzez umieszczenie przedmiotów w wirtualnym polu. 

Więcej informacji na stronie AASL.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie