Lekcja wychowawcza na filmowo

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Walka nie kończy się po gongu, czyli jak pokonać agresję – to tytuł pierwszego z filmów z serii „Zagrożenia dorosłego świata – jak sobie z nimi radzić”, zrealizowanego przez firmę Tutto Arts & Media. Jest to pakiet nowoczesnych filmów edukacyjnych na lekcje wychowawcze, przeznaczonych dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.fot. sxc.hu

W dobie Internetu oraz różnych multimedialnych rozwiązań, proponujemy nauczycielom narzędzie do przeprowadzenia interesującej lekcji, poruszającej niełatwe tematy“ – opowiada Marcin Wołkowicz, reżyser, autor edukacyjnego cyklu.

Filmy poruszają zagadnienia dotyczące radzenia sobie z agresją, narkotykami i dopalaczami (substancjami psychoaktywnymi) oraz niebezpieczeństwami związanymi z podjęciem pracy sezonowej w niesprawdzonych warunkach. W skład serii wchodzą na razie trzy filmy, cykl ma być stopniowo rozszerzany o kolejne tematy młodzieżowe.

WALKA NIE KOŃCZY SIĘ PO GONGU, czyli jak pokonać agresjęKażdy z tych filmów opowiada historię, która wydarzyła się naprawdę. Zostały zrealizowane w konwencji filmów paradokumentalnych, ponieważ prawdziwi bohaterowie nie zgodzili się wystąpić przed kamerą. Taka konwencja filmów sprawia, że młodym ludziom łatwiej odnieść historie pokazane w filmach do własnego życia.

KIEDY WYMARZONA PRACA PRZERADZA SIĘ W KOSZMARJedynie w filmie Walka nie kończy się po gongu przed kamerą swoją historię opowiada prawdziwy bohater - Gerard Linder, Mistrz Świata w kick-boxingu, zawodnik walczący w formule MMA, a jednocześnie trener prowadzący zajęcia z młodzieżą w małym miasteczku. Równolegle z wypowiedzią zawodowego kick - boxera śledzimy w filmie historię młodego chłopaka, ofiary przemocy rówieśniczej, który trafia na trening sztuki walki. „Młodzi ludzie podczas treningów pokonują własne słabości, uczą się pewności siebie, do tego stopnia, że na ulicy nie muszą się bić. Każda walka uniknięta na ulicy to walka wygrana.“ – podkreśla Gerard Linder.

Kiedy wymarzona praca przeradza się w koszmar pokazuje z kolei historię dwóch nastolatek, świeżo po osiągnięciu dorosłości, decydujących się na podjęcie pracy sezonowej za granicą. Niestety po przyjeździe na miejsce okazuje się, że praca jest nielegalna. Stres związany z całą sytuacja powoduje, że bohaterki filmu nie potrafią wyrwać się z sytuacji, która w gruncie rzeczy jest formą pracy przymusowej.

FAŁSZYWA POMOC – NARKOTYKI, DOPALACZE

Trzeci film - Fałszywa pomoc - narkotyki, dopalacze - oparty jest na prawdziwej historii dziewczyny, która nie potrafi sobie poradzić z typowymi problemami etapu dorastania. Bohaterka filmu czuje się zagubiona w środowisku rówieśniczym. Nie radzi sobie również ze stresem związanym z nauką, jej samoocena jest wyjątkowo niska. Pewnego dnia zaprzyjaźnia się z koleżanką z klasy, która stanowi jej przeciwieństwo. Koleżanka podsuwa jej narkotyk - dopalacz, który ma stanowić cudowne remedium na problemy bohaterki.

Każdy film zawiera dodatkowo komentarz eksperta oraz scenariusz lekcji dla nauczyciela. Filmy dostępne są w sklepie Edustore.eu. Zachęcamy do ich zakupu i wykorzystania na lekcjach wychowawczych do rozmowy z młodzieżą na trudne tematy związane z dorastaniem.

Firma Tutto Arts & Media istnieje na rynku od 8 lat. Zrealizowała do tej pory m.in. kilkadziesiąt filmów popularnonaukowych, edukacyjnych i dokumentalnych.

Scena z filmu Walka nie kończy się po gongu...

Scena z filmu Walka nie kończy się po gongu...

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie