Lekcja wychowawcza na filmowo

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Walka nie kończy się po gongu, czyli jak pokonać agresję – to tytuł pierwszego z filmów z serii „Zagrożenia dorosłego świata – jak sobie z nimi radzić”, zrealizowanego przez firmę Tutto Arts & Media. Jest to pakiet nowoczesnych filmów edukacyjnych na lekcje wychowawcze, przeznaczonych dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.fot. sxc.hu

W dobie Internetu oraz różnych multimedialnych rozwiązań, proponujemy nauczycielom narzędzie do przeprowadzenia interesującej lekcji, poruszającej niełatwe tematy“ – opowiada Marcin Wołkowicz, reżyser, autor edukacyjnego cyklu.

Filmy poruszają zagadnienia dotyczące radzenia sobie z agresją, narkotykami i dopalaczami (substancjami psychoaktywnymi) oraz niebezpieczeństwami związanymi z podjęciem pracy sezonowej w niesprawdzonych warunkach. W skład serii wchodzą na razie trzy filmy, cykl ma być stopniowo rozszerzany o kolejne tematy młodzieżowe.

WALKA NIE KOŃCZY SIĘ PO GONGU, czyli jak pokonać agresjęKażdy z tych filmów opowiada historię, która wydarzyła się naprawdę. Zostały zrealizowane w konwencji filmów paradokumentalnych, ponieważ prawdziwi bohaterowie nie zgodzili się wystąpić przed kamerą. Taka konwencja filmów sprawia, że młodym ludziom łatwiej odnieść historie pokazane w filmach do własnego życia.

KIEDY WYMARZONA PRACA PRZERADZA SIĘ W KOSZMARJedynie w filmie Walka nie kończy się po gongu przed kamerą swoją historię opowiada prawdziwy bohater - Gerard Linder, Mistrz Świata w kick-boxingu, zawodnik walczący w formule MMA, a jednocześnie trener prowadzący zajęcia z młodzieżą w małym miasteczku. Równolegle z wypowiedzią zawodowego kick - boxera śledzimy w filmie historię młodego chłopaka, ofiary przemocy rówieśniczej, który trafia na trening sztuki walki. „Młodzi ludzie podczas treningów pokonują własne słabości, uczą się pewności siebie, do tego stopnia, że na ulicy nie muszą się bić. Każda walka uniknięta na ulicy to walka wygrana.“ – podkreśla Gerard Linder.

Kiedy wymarzona praca przeradza się w koszmar pokazuje z kolei historię dwóch nastolatek, świeżo po osiągnięciu dorosłości, decydujących się na podjęcie pracy sezonowej za granicą. Niestety po przyjeździe na miejsce okazuje się, że praca jest nielegalna. Stres związany z całą sytuacja powoduje, że bohaterki filmu nie potrafią wyrwać się z sytuacji, która w gruncie rzeczy jest formą pracy przymusowej.

FAŁSZYWA POMOC – NARKOTYKI, DOPALACZE

Trzeci film - Fałszywa pomoc - narkotyki, dopalacze - oparty jest na prawdziwej historii dziewczyny, która nie potrafi sobie poradzić z typowymi problemami etapu dorastania. Bohaterka filmu czuje się zagubiona w środowisku rówieśniczym. Nie radzi sobie również ze stresem związanym z nauką, jej samoocena jest wyjątkowo niska. Pewnego dnia zaprzyjaźnia się z koleżanką z klasy, która stanowi jej przeciwieństwo. Koleżanka podsuwa jej narkotyk - dopalacz, który ma stanowić cudowne remedium na problemy bohaterki.

Każdy film zawiera dodatkowo komentarz eksperta oraz scenariusz lekcji dla nauczyciela. Filmy dostępne są w sklepie Edustore.eu. Zachęcamy do ich zakupu i wykorzystania na lekcjach wychowawczych do rozmowy z młodzieżą na trudne tematy związane z dorastaniem.

Firma Tutto Arts & Media istnieje na rynku od 8 lat. Zrealizowała do tej pory m.in. kilkadziesiąt filmów popularnonaukowych, edukacyjnych i dokumentalnych.

Scena z filmu Walka nie kończy się po gongu...

Scena z filmu Walka nie kończy się po gongu...

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie