Poznaj naukę, upowszechniaj wiedzę

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
media i edukacjaJak przybliżyć naukę zwykłym ludziom? Jak zainteresować ich edukacją i zdobywaniem praktycznej wiedzy, która mogą wykorzystać w życiu? Kluczem do świadomości społecznej są i jeszcze długo będą media. Jeśli chcemy skutecznie promować naukę i edukację, trzeba angażować dziennikarzy, zwłaszcza młodych, w rozmaite projekty propagujące naukę.
 
Jednym z przykładów takich działań jest My Science. Jest to europejski program dla młodych dziennikarzy (20-30 lat) zainteresowanych nauką. Celem programu jest zapewnienie dziennikarzom wiedzy o nauce z pierwszej ręki, umożliwienie poznania ośrodków naukowych w Europie, pracujących tam naukowców i zaznajomienia się z dziedzinami, którymi się zajmują (w szczególności nauk humanistycznych i informatycznych, o komórkach macierzystych i klonowaniu, ochronie środowiska, odnawialnych źródłach energii oraz nowoczesnej chemii).
 
Nie trzeba mieć doświadczenia, wystarczy chęć poznania jednej z zaproponowanych dziedzin. Można się zgłaszać na tygodniowy pobyt w jednym z sześciu europejskich instytutów naukowych (we Włoszech, Czechach, Austrii i na Węgrzech). Program My Science jest organizowany dzięki Siódmemu Programowi Ramowemu Komisji Europejskiej, zaś młodzi dziennikarze otrzymują 500 euro stypendium na pokrycie kosztów pobytu.
 
Organizatorzy projektu spodziewają się, że dzięki takiemu pobytowi w ośrodku naukowym dziennikarze zdobędą dodatkową wiedzę, orientację, a także znajomości i kontakty (zarówno wśród naukowców, jak i innych dziennikarzy zajmujących się nauką). Ich materiały dziennikarskie będą lepiej opisywać świat nauki i w prosty sposób przybliżą odbiorcom zagadnienia, którymi zajmują się naukowcy.
 
Wizyty studyjne organizowane będą od grudnia 2009 do marca 2010, ale zgłoszenia na nie można przesyłać tylko do 25 lipca 2009 r.
 
Popularność organizowanych w Polsce Festiwali Nauki i Pikniku Naukowego Polskiego Radia, można świadczyć o tym, że interesujemy się doświadczeniami i ciekawostkami naukowymi. Ale aby naprawdę zainteresować tą tematyką miliony ludzi, do współpracy muszą być włączeni dziennikarze, ponieważ to oni dzięki mediom, w których pracują, są w stanie edukować miliony ludzi.
 
Partnerem programu jest Stowarzyszenie Młodych Dziennikarzy POLIS z Warszawy. Więcej informacji na strona internetowej www.my-science.eu.
 
media i edukacja
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie