Dziesięć emocji w sześćdziesiąt sekund

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Święta to doskonała okazja do kreatywnego spędzania czasu z najbliższymi osobami. Idealne do tego są różnego rodzaju gry i zabawy, które mogą angażować wszystkie osoby, młodsze i starsze. Czasami wystarczy zwykła prosta gra, aby wzbudzić wiele pozytywnych emocji.fot. Fotolia.com

Podczas jednej z ostatnich konferencji TED Jane McGonigal, zwolenniczka wykorzystania gier w edukacji i autorka książki „The Reality is Broken: Why Games make Us Better and How They Can Change the World“, zaprezentowała prostą grę – bitwę na kciuki, której można spróbować także podczas spotkań rodzinnych. 

Jesteśmy pokoleniem graczy, więc ciągle potrzebujemy wyzwań – uważa McGonigal. Jej zdaniem gry przynoszą wiele emocji: radość, ulgę, miłość, zaskoczenie, dumę, ciekawość, podniecenie, oczarowanie, zadowolenie i co najważniejsze – sprzyjają kreatywności. „Mają one wielki wpływ na nas i sprawiają, że jesteśmy naładowani optymizmem“ – mówi.

W ten czas świąteczny proponujemy spróbować podczas spotkań rodzinnych różnych gier. Dzięki nim naładujemy się optymizmem. Możemy spróbować najpierw tej, którą zaprezentowała McGonigal w poniższym filmie (włącz polskie napisy). Ale oprócz niej jest jeszcze wiele innych (nie tylko komputerowych!), których warto spróbować. Powodzenia i wielu niekończących się powodów do radości!

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie