Zapraszamy na Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Edukacja małych dzieci w klasach I-III jest kluczowa dla ich dalszego rozwoju. Zasadnym wydaje się zatem inwestowanie i podnoszenie kompetencji dydaktycznych nauczycieli wczesnoszkolnych, którzy wprowadzają małych uczniów w świat edukacji, jak również inspirowanie, wymiana pomysłów i doświadczeń, pokazywanie dobrych praktyk. Zapraszamy na pierwszą konferencję praktyków edukacji wczesnoszkolnej: „Szkoła pierwsza klasa! – Inspiracje wczesnoszkolne“, która odbędzie się w dniach 28 lutego-1 marca 2015 w Warszawie.

Celem edukacji wczesnoszkolnej jest wprowadzenie i przygotowanie do dalszej nauki. Jest to szczególny etap w rozwoju dziecka, w którym kształtuje się jego psychika, rozwijają się relacje społeczne, pojawiają się preferencje, przekonania i poglądy, rozwija szeroki zakres umiejętności kluczowych, społecznych i cyfrowych. Od tego, jak ukształtuje się osobowość dziecka na tym etapie, zależeć będzie jego późniejszy rozwój. Na tym etapie kształcenia nie chodzi o to, aby dzieci z trzeciej do czwartej klasy przeszły mając już jakiś ugruntowany i trwały zasób wiedzy. Małe dzieci uczą się przede wszystkim przez zabawę, nie zaś siedząc nad podręcznikiem. Utyskiwania, jakie od czasu do czasu słychać wśród nauczycieli klas czwartych, że „te dzieci nic nie potrafią“ (czytaj: nie opanowały pełnego zakresu encyklopedycznej wiedzy w stopniu umożliwiającym „przerabianie“ programu IV klasy), brzmią dość niepoważnie i są raczej dowodem na brak rozumienia procesu rozwoju małego dziecka i brak znajomości podstawy programowej dla klas I-III (którą nauczyciel IV klasy powinien dobrze znać).

Edukacja w klasach I-III polega przede wszystkim na organizowaniu czynności uczenia się dzieci, tak, aby mogły doświadczać jak najbardziej różnorodnych i rozwijających form poznawania świata i kształtowania własnych umiejętności. Kluczowa jest tu różnorodność doświadczeń. Nie może zabraknąć doskonalenia komunikowania się, rozwijania interakcji społecznych, ćwiczenia umiejętności manualnych, ale i poznawania świata technologii, które znacznie częściej są już w naszych domach niż w szkołach (one służą nie tylko rozrywce, ale także edukacji, co trzeba podkreślać na każdym kroku). Chcemy pokazać to bogactwo doświadczeń podczas konferencji w Warszawie, a do wystąpień zaprosiliśmy wspaniałych nauczycieli (uważamy, że najlepiej uczyć się od kompetentnych praktyków).

Nauczyciele wczesnoszkolni są często niedoceniani w systemie edukacji. Traktuje się ich czasem jako kategorię pośrednią pedagogów, którym bliżej do przedszkola niż do „poważnej“ edukacji. Zdarza się, że nie doceniają ich też rodzice, którzy czują się nieco zagubieni – straszeni od kilku lat przez innych rodziców, że szkoła (czytaj: właśnie ci nauczyciele!) zniszczą dzieciństwo ich sześcio- i siedmiolatków. Organizując „Inspiracje wczesnoszkolne“ chcemy przede wszystkim pokazać, że wśród nauczycieli wczesnoszkolnych są świetni pedagodzy, którzy doskonale znają się na przygotowaniu dzieci do dalszych etapów kształcenia, a także są w stanie dzielić się swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami, podnosząc tym samym poziom i jakość edukacji w klasach I-III.

„Inspiracje wczesnoszkolne“ to nie jest konferencja naukowców, lecz praktyków - jest to niepowtarzalne spotkanie edukacyjnych innowatorów, eduzmieniaczy i superbelfrów, wszystkich tych, którym na sercu leży dobre kształcenie najmłodszych uczniów. Konferencja jest zatem skierowana przede wszystkim do praktyków edukacji wczesnoszkolnej, choć nie zamykamy drzwi także przed innymi osobami zainteresowanymi tym etapem kształcenia (polecamy zwłaszcza rodzicom).

Więcej informacji o konferencji, programie i warunkach udziału na stronie: http://www.edunews.pl/inspiracje-wczesnoszkolne-2015.

Organizatorami konferencji są Think Global sp. z o.o., portal Edunews.pl i Fundacja Think! Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP. Partnerem strategicznym konferencji jest Samsung Electronics Polska.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie